Wśród 50 najcenniejszych i najpopularniejszych marek Rosji w rankingu Forbesa w czołówce znalazły się alkohole - piwo "Bałtika" produkowane przez Carlsberga i wódka "Zielona Marka" produkowana przez amerykański koncern Central European Distribution, który jest m.in. właścicielem polskich wódek - Żubrówki i Soplicy. Ponad 40 procent najcenniejszych rosyjskich marek to alkohole.
W pierwszej 50 znalazły się tylko cztery marki przemysłowe - sprzęt AGD Rolsen, opony Amtel oraz olej silnikowy Vitek. Żadna z nich nie może się jednak równać z Bałtiką (wycenioną na 2,6 miliarda dolarów), czy Zieloną marką wartą miliard dolarów.
W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze: piwo „Klinskoje" i „Sybirskaja koron” produkowane przez browary SUN InBev, nabiał „Domik w dierewnie” firmy Wimm-Bill-Dann oraz „Czudo”; kiełbasa „Ostankino” wódka „Putinka” i papierosy "Jawa".
"Forbes", arb