Agencja badawcza ABR Sesta przeprowadziła analizę wielkonakładowych gazetek sieci marketów i dyskontów. Wynika z niej, że sieci handlowe najczęściej do walki o klienta wykorzystują łopatkę wieprzową, której zdjęcie w gazetkach z asortymentem pojawiło się 572 razy. Często prezentowano ją na pierwszym miejscu.
Za łopatką wieprzową znalazły się inne rodzaje mięsa: filety z piersi kurczaka, szynka bez kości oraz ćwiartki z kurczaka. Na kolejnych miejscach były pomidory oraz kawy koncernu Mondelez.
W gazetkach spadła też liczba promowanych artykułów własnych marek, które produkowane są na zamówienie danej sieci. Dyskonty ograniczyły ich promocję o 5 procent w skali roku. – Marki własne są już dobrze znane klientom sieci dyskontowych, dlatego sklepy nie potrzebują zachęcać do ich wypróbowania, obniżając ceny – wyjaśnia wiceprezes ABR Sesta Marcin Dobek.
Agencja badawcza sprawdziła asortyment prezentowany w zeszłym roku w ponad 4.6 tys. gazetek sieci spożywczych.
W gazetkach spadła też liczba promowanych artykułów własnych marek, które produkowane są na zamówienie danej sieci. Dyskonty ograniczyły ich promocję o 5 procent w skali roku. – Marki własne są już dobrze znane klientom sieci dyskontowych, dlatego sklepy nie potrzebują zachęcać do ich wypróbowania, obniżając ceny – wyjaśnia wiceprezes ABR Sesta Marcin Dobek.
Agencja badawcza sprawdziła asortyment prezentowany w zeszłym roku w ponad 4.6 tys. gazetek sieci spożywczych.