Minister kultury i dziedzictwa narodowego Bogdan Zdrojewski na antenie radiowej Trójki ocenił, że wydanie niemal miliona złotych na produkcję spotu z okazji 10. rocznicy wstąpienia Polski do Unii Europejskiej nie jest wygórowaną kwotą. Dodał, że zakup praw do piosenki Paula McCartneya udało się zrealizować w korzystnej cenie.
Produkcja spotu kosztowała 922 tysięcy złotych, z czego około 319 tys. zł kosztowały prawa autorskie do utworu The Beatles. - Prawa do pozyskania utworów Beatlesów czy Paula McCartneya są naprawdę najczęściej bardzo wysokie, więc to, że udało się uzyskać je po takiej cenie, jest niezłym rezultatem - powiedział.
Jak dodał minister, spot "zabolał opozycję", bo dokonania Polski w Unii Europejskiej są wielkie i trudne do przecenienia. Zdrojewski podkreślił jednak, że są to wspólne dokonania nie tylko kolejnych rządów, ale przede wszystkim samych mieszkańców.
PiS sugeruje, że spot promujący Unię, jest tak naprawdę materiałem wyborczym Platformy Obywatelskiej. - W 99,9 proc. jestem przekonany, że PKW nie podzieli tych uwag, nie ma tam bowiem żadnych odniesień do kampanii wyborczej - skomentował gość Trójki.
Polskie Radio Program Trzeci, ml
Jak dodał minister, spot "zabolał opozycję", bo dokonania Polski w Unii Europejskiej są wielkie i trudne do przecenienia. Zdrojewski podkreślił jednak, że są to wspólne dokonania nie tylko kolejnych rządów, ale przede wszystkim samych mieszkańców.
PiS sugeruje, że spot promujący Unię, jest tak naprawdę materiałem wyborczym Platformy Obywatelskiej. - W 99,9 proc. jestem przekonany, że PKW nie podzieli tych uwag, nie ma tam bowiem żadnych odniesień do kampanii wyborczej - skomentował gość Trójki.
Polskie Radio Program Trzeci, ml