Członkowie rady nadzorczej Platformy Mediowej Point Group pozytywnie pod względem biznesowym ocenili sytuację po ujawnieniu przez „Wprost” afery podsłuchowej.
Rada Nadzorcza Platformy Mediowej Point Group S.A. (GPW: POINTGROUP, PGM) z zadowoleniem przyjęła Raport Bieżący nr 30/2014 na temat sytuacji gospodarczej spółki. Jako organ nadzorujący oceniamy, że z punktu widzenia biznesowego obecnie nie ma bezpośredniego zagrożenia dla bieżącej działalności spółki. Jednocześnie z uznaniem odnosimy się do decyzji redakcji i wydawcy, którzy zdecydowali się na publikację ważnych materiałów w interesie publicznym.
Naszym zdaniem, obecna sytuacja ma pozytywne skutki w aspekcie biznesowym. Odsłania bowiem standardy korporacyjne na rynku mediów – w tym standardy panujące w PMPG i Agencji Wydawniczo-Reklamowej „WPROST”. Zgodnie z wielokrotnymi deklaracjami spółki, które teraz zyskały potwierdzenie w faktycznym działaniu, redakcja WPROST jest autonomiczna, a wydawca nie wpływa na merytoryczną zawartość tygodnika. Dziennikarze natomiast w swojej pracy kierują się zasadami rzetelności i staranności dziennikarskiej. Rolą wydawcy jest zapewnienie dziennikarzom warunków do pracy, rolą redakcji – wydawanie tygodnika zgodnie z zasadami i standardami dziennikarstwa i zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i w interesie społecznym.
Jest to wzór ładu korporacyjnego zaczerpnięty m.in. z przykładu korporacji Bloomberga, w której działalność biznesowa jest starannie rozdzielona od działalności wydawniczej i redakcyjnej, co sprzyja przejrzystości i pozytywnie wpływa na wiarygodność, zarówno wydawcy, jak i redakcji.
Warto w tym miejscu podkreślić, że od dwóch lat spółka realizuje i przekracza konserwatywne prognozy. Przeprowadzona w Grupie restrukturyzacja pozwoliła zbudować zdrowy fundament. Ostatecznie roczne wyniki finansowe Grupy za 2013 r. są wyższe również od skorygowanej prognozy zarządu, a na pozycjach EBIT i EBITDA odchylenie to przekracza 10 proc. Prognoza zarządu na rok 2014 jest oparta, podobnie jak ta prezentowana w 2013 r., na konserwatywnych założeniach. Zgodnie z tymi zapowiedziami, Grupa powinna mieć przychody na stabilnym poziomie przy kilkunastoprocentowym wzroście rentowności liczonej rok do roku.
Z uznaniem śledzimy działania zarządu PMPG w przedmiocie budowania wartości dla swoich akcjonariuszy oraz prace nad planem naprawczym związanym z problemem niskiego kursu akcji PMPG S.A Spółka opublikuje plan w najbliższym czasie.
W ocenie Rady Nadzorczej, postepowanie redakcji tygodnika WPROST, uwiarygadnia tytuł wobec najważniejszej grupy odbiorców – wobec Czytelników. A to w długiej perspektywie będzie miało największe znaczenie dla tygodnika oraz jego wydawcy – bo to Czytelnicy właśnie stanowią o sile tytułu. Wierzymy, że PMPG umacnia także swoje postrzeganie wśród swoich interesariuszy, ze szczególnym uwzględnieniem akcjonariuszy Spółki.
Jednocześnie jako Rada Nadzorcza wyrażamy swoje poparcie dla dotychczasowych działań wydawcy, redaktora naczelnego i redakcji tygodnika WPROST i ufa, że dalsze podejmowane przez nich działania będą równie profesjonalne i oparte na wysokich standardach dziennikarskich i korporacyjnych.
Naszym zdaniem, obecna sytuacja ma pozytywne skutki w aspekcie biznesowym. Odsłania bowiem standardy korporacyjne na rynku mediów – w tym standardy panujące w PMPG i Agencji Wydawniczo-Reklamowej „WPROST”. Zgodnie z wielokrotnymi deklaracjami spółki, które teraz zyskały potwierdzenie w faktycznym działaniu, redakcja WPROST jest autonomiczna, a wydawca nie wpływa na merytoryczną zawartość tygodnika. Dziennikarze natomiast w swojej pracy kierują się zasadami rzetelności i staranności dziennikarskiej. Rolą wydawcy jest zapewnienie dziennikarzom warunków do pracy, rolą redakcji – wydawanie tygodnika zgodnie z zasadami i standardami dziennikarstwa i zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i w interesie społecznym.
Jest to wzór ładu korporacyjnego zaczerpnięty m.in. z przykładu korporacji Bloomberga, w której działalność biznesowa jest starannie rozdzielona od działalności wydawniczej i redakcyjnej, co sprzyja przejrzystości i pozytywnie wpływa na wiarygodność, zarówno wydawcy, jak i redakcji.
Warto w tym miejscu podkreślić, że od dwóch lat spółka realizuje i przekracza konserwatywne prognozy. Przeprowadzona w Grupie restrukturyzacja pozwoliła zbudować zdrowy fundament. Ostatecznie roczne wyniki finansowe Grupy za 2013 r. są wyższe również od skorygowanej prognozy zarządu, a na pozycjach EBIT i EBITDA odchylenie to przekracza 10 proc. Prognoza zarządu na rok 2014 jest oparta, podobnie jak ta prezentowana w 2013 r., na konserwatywnych założeniach. Zgodnie z tymi zapowiedziami, Grupa powinna mieć przychody na stabilnym poziomie przy kilkunastoprocentowym wzroście rentowności liczonej rok do roku.
Z uznaniem śledzimy działania zarządu PMPG w przedmiocie budowania wartości dla swoich akcjonariuszy oraz prace nad planem naprawczym związanym z problemem niskiego kursu akcji PMPG S.A Spółka opublikuje plan w najbliższym czasie.
W ocenie Rady Nadzorczej, postepowanie redakcji tygodnika WPROST, uwiarygadnia tytuł wobec najważniejszej grupy odbiorców – wobec Czytelników. A to w długiej perspektywie będzie miało największe znaczenie dla tygodnika oraz jego wydawcy – bo to Czytelnicy właśnie stanowią o sile tytułu. Wierzymy, że PMPG umacnia także swoje postrzeganie wśród swoich interesariuszy, ze szczególnym uwzględnieniem akcjonariuszy Spółki.
Jednocześnie jako Rada Nadzorcza wyrażamy swoje poparcie dla dotychczasowych działań wydawcy, redaktora naczelnego i redakcji tygodnika WPROST i ufa, że dalsze podejmowane przez nich działania będą równie profesjonalne i oparte na wysokich standardach dziennikarskich i korporacyjnych.