Inspektorat Uzbrojenia wszczął w poniedziałek (1.06) procedurę pozyskania do przewozu najważniejszych osób w państwie dwóch "małych" samolotów.
Jak podaje Inspektorat Uzbrojenia, samoloty zostaną dostarczone w 2016 roku. Ich zasięg kontynentalny wynosić ma nie mniej niż 5 000 km. Liczba miejsc pasażerskich ma wynosić od 12 do 14, a pokład skonfigurowany będzie w opcji biznesowej.
W ramach umowy przeprowadzone zostanie także szkolenie dla pilotów i techników oraz dostarczony wstępny pakiet logistyczny, zapewniający eksploatację tych maszyn w początkowym okresie ich użytkowania.
Jak poinformował Tomasz Siemoniak, szef MON w kwietniu, umowa na maszyny dla transportu VIP zostanie podpisana do końca roku. Ich zakup to element przyjętego w 2014 roku planu na rzecz bezpieczeństwa państwa. ich zakup ma być uzupełnieniem istniejącego sytemu transportu VIP.
Historia zakupów samolotów dla VIP-ów sięga jeszcze lat dziewięćdziesiątych, kiedy to rozważano wymianę floty 36. specjalnego pułku lotnictwa transportowego. Niestety, żadne z przeprowadzonych postępowań nie zostało sfinalizowane podpisaniem umowy. W latach 2013-2014 prowadzono postępowania na czarter, jako rozwiązanie tymczasowe, zarówno samolotów "małych" jak i "średnich". W ich wyniku w grudniu 2013 roku zawarto umowę z PLL LOT S.A. na czarter samolotów Embraer 175 na lata 2014-2017. Po dokonaniu analiz wykorzystania tych samolotów oraz uwzględniając potrzeby transportu lotniczego poszczególnych dysponentów, podjęto decyzję o pozyskaniu samolotów "małych" jako uzupełnienie istniejącego systemu transportu VIP.
iu.wp.mil.pl
W ramach umowy przeprowadzone zostanie także szkolenie dla pilotów i techników oraz dostarczony wstępny pakiet logistyczny, zapewniający eksploatację tych maszyn w początkowym okresie ich użytkowania.
Jak poinformował Tomasz Siemoniak, szef MON w kwietniu, umowa na maszyny dla transportu VIP zostanie podpisana do końca roku. Ich zakup to element przyjętego w 2014 roku planu na rzecz bezpieczeństwa państwa. ich zakup ma być uzupełnieniem istniejącego sytemu transportu VIP.
Historia zakupów samolotów dla VIP-ów sięga jeszcze lat dziewięćdziesiątych, kiedy to rozważano wymianę floty 36. specjalnego pułku lotnictwa transportowego. Niestety, żadne z przeprowadzonych postępowań nie zostało sfinalizowane podpisaniem umowy. W latach 2013-2014 prowadzono postępowania na czarter, jako rozwiązanie tymczasowe, zarówno samolotów "małych" jak i "średnich". W ich wyniku w grudniu 2013 roku zawarto umowę z PLL LOT S.A. na czarter samolotów Embraer 175 na lata 2014-2017. Po dokonaniu analiz wykorzystania tych samolotów oraz uwzględniając potrzeby transportu lotniczego poszczególnych dysponentów, podjęto decyzję o pozyskaniu samolotów "małych" jako uzupełnienie istniejącego systemu transportu VIP.
iu.wp.mil.pl