Auta hybrydowe: nowa Toyota Auris Touring Sports
Artykuł sponsorowany

Auta hybrydowe: nowa Toyota Auris Touring Sports

Dodano:   /  Zmieniono: 
 
Idealne jako samochód służbowy, jednocześnie doskonałe na wakacje z rodziną. Przestronne kombi zamknięte w dynamicznej bryle kompaktu, nowoczesne i pewne siebie linie karoserii, silnik, którego napojenie kosztuje ok 17 zł na 100 km1 i niezawodność na poziomie mistrzowskim. To Toyota Auris Touring Sports w wersji Hybrid, głęboko odmieniona w trakcie liftingu wróci do nas akurat na pełnię sezonu urlopowego – w lipcu tego roku.
Co wyróżnia najnowszy kompakt Toyoty? Design nadwozia, jakość wnętrza oraz duża dostępność i przystępność cenowa napędu hybrydowego, który znajdziemy w każdym salonie marki. W modelu po liftingu pojawi się również najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego – Toyota Safety Sense, czyli zmysł bezpieczeństwa Toyoty. Zważając na to, ile udogodnień posiada nowy model, ceny nowych samochodów są bardzo przystępne.

Nowe szaty zdobiące Aurisa

Toyota mądrze opracowała swoją długoterminową strategię wizualną i konsekwentnie ją realizuje. Ostre linie  karoserii Aurisa bez wątpliwości przywodzą na myśl nowoczesność i dynamikę. Odejmują pojazdowi optycznej wagi i czynią go bardziej zwartym. Wielu współczesnych klientów oczekuje od Toyoty właśnie takich stylizacji, nawiązujących do zaawansowania technologicznego Japonii.

Światła do jazdy dziennej i mijania w technologii LED zużywają mniej energii, nie wymagają serwisu nawet przez 100 tys. godzin i wyglądają zjawiskowo. Zmiany przedniej i tylnej części nadwozia poszerzyły auto optycznie i jeszcze mocniej osadziły je na asfalcie. Obniżenie środka ciężkości pojazdu dodaje animuszu i sprawia, że auto pewniej się prowadzi. Wzrok mijanych kierowców przykują zdecydowane linie tylnego kufra Toyoty. Podsumowując, aparycja Aurisa TS to bardzo udane połączenie praktycznych kształtów z wizualną dynamiką.

Przejrzyste wnętrze

Toyota zadbała, by jej najnowsze samochody były lepsze nie tylko na zewnątrz, ale również w środku. Jakość materiałów poszła w górę, stylistyka łączy funkcjonalny minimalizm z nowoczesnością (nawiązującą do nadwozia), a tablica przyrządów i wcięte tuby zegarów przypominają o przydomku „Sport”.

Jest design, jest styl, jest jakość, co z ładownością? We wnętrzu komfortowo podróżować mogą cztery dorosłe osoby z bagażem do 530 litrów. Jeśli autem jadą dwie osoby, możemy bardzo łatwo rozłożyć tylną kanapę i na płaskiej powierzchni bagażnika uzyskać pojemność załadunku nawet do 1580 l. Wszak jak kombi, to kombi.

Hybrydowe oszczędności

Ponieważ Toyota ma największy wśród wszystkich marek staż w oferowaniu aut hybrydowych, Auris może pozwolić sobie na bycie najtańszym hybrydowym kompaktem na rynku. Cena zakupu jest tylko nieznacznie wyższa od wersji z silnikami benzynowymi i niemal identyczna z Aurisem w wersji diesel.

Użytkowanie hybrydy, szczególnie w mieście, to bajka. Kiedy jej potrzebujemy, auto daje nam świetną dynamikę, jest niemal bezszelestne i do tego pali średnio 3,5 l na 100 km. Nic dziwnego, że napędy hybrydowe są coraz bardziej popularne. Toyota zaczęła ten trend i idzie swoją drogą – nowe Aurisy w wersji Hybrid będą dostępne w każdym salonie – od ręki na potrzeby jazdy próbnej, z relatywnie krótkim czasem oczekiwania na zamówiony egzemplarz i obsługą serwisową w każdym serwisie marki.

Hybrydowe Aurisy to oszczędne samochody nie tylko z uwagi na niskie spalanie: klasyczny silnik 1.8 sam z siebie jest bardziej trwały niż silniki turbodoładowane, a dodatkowo odciążają go te elektryczne. Nie ma rozrusznika, alternatora, sprzęgła ani paska klinowego, a skoro ich nie ma, nie mogą się zepsuć. Co więcej, system odzyskiwania energii z hamowania wydłuża życie klocków i tarcz hamulcowych, tak więc ich wymiany nie będą tak częste jak w wielu autach z napędem tradycyjnym.

W ciekawych czasach przyszło nam żyć, aż szkoda by było tego nie wykorzystać. Podwójne napędy z przyszłości stały się teraźniejszością. Toyota przoduje na rynku nie tylko w obszarze hybryd (Auris to najpopularniejszy kompakt z takim napędem), ale również w niezawodności i utrzymaniu wartości aut używanych na wysokim poziomie. To ogromny kapitał, ale też zobowiązanie, któremu nowy Auris na pewno sprosta.
-
1Przy cenie paliwa 5 zł/l.