Młodzież Wszechpolska okręgu podkarpackiego opublikowała na swoim profilu na Facebooku w sobotę późnym wieczorem po zwycięstwie naszej reprezentacji na Euro 2016 grafikę - przeróbkę zdjęcia reklamowego reprezentantów Polski wykonanego dla Vistuli. Na zdjęcie naniesiony został napis "All different. All white. Polska, Euro 2016" (Wszyscy różni. Wszyscy biali - red.). Z fotografii usunięto z kolei logo Vistuli i PZPN, natomiast na ramieniu Kamila Grosickiego pojawiła się biało-czerwona opaska.
Taka grafika to nie tylko pogwałcenie interesu firmy odzieżowej i PZPN, ale też zaprzeczenie idei, które promowane są podczas Euro 2016. Turniej we Francji to dla UEFA okazja do przeprowadzenia kolejnej odsłony kampanii "Nie dla rasizmu". Z opaską o takiej treści występuje m.in. kapitan reprezentacji Polski Robert Lewandowski.
Grafika Wszechpolaków zniknęła już z sieci, jednak zarówno PZPN, jak i Vistula zapowiadają podjęcie kroków prawnych. Firma w krótkim oświadczeniu stanowczo odcięła się też od publikacji przerobionego zdjęcia. "Publikacje te są całkowicie sprzeczne z polityką Spółki. Spółka sprzeciwia się tego typu działaniom i podjęła odpowiednie kroki prawne w przedmiotowej sprawie" - poinformowano.
twitterfacebook
Vistula to oficjalny sponsor polskich piłkarzy, ambasadorem marki od wiosny 2016 roku jest też Robert Lewandowski. Firma obecnie prowadzi kampanię reklamową, w ramach której m.in. w kilkunastu tytułach prasowych publikowane są zdjęcia kilkunastu piłkarzy w garniturach tej firmy.