Narzędzie ma automatycznie blokować wszystkie reklamy, które nie spełniają norm i wymogów ustalonych przez Koalicję na rzecz lepszych reklam. Chodzi np. o wyskakujące okna czy automatycznie uruchamiane reklamy wideo. Funkcja ma zostać włączona domyślnie - w wersji komputerowej i mobilnej przeglądarki. Jej uruchomienie planowane jest w przyszłym roku.
Wydawcy zostali już powiadomieni o pomyśle i mają pół roku na to, aby przygotować się do uruchomienia narzędzia. Google udostępni narzędzie wydawcom wcześniej, aby mogli oni sprawdzić swoje strony pod kątem obecności nieprawidłowych reklam. Dzięki temu też będzie możliwe opracowanie rozwiązania tego problemu.
Firma poinformowała, że obecnie użytkownicy korzystają z blokowania wszystkich reklam ale tylko niektóre są dla nich irytujące. Nowe rozwiązanie ma sprawić, że użytkownicy zamiast blokować na stałe wszystkie reklamy, będa mogli uniknąć tylko tych, które są dla nich irytujące.