Sieć sklepów usuwa krzyż z wizerunku świątyni na opakowaniach. Klienci protestują

Sieć sklepów usuwa krzyż z wizerunku świątyni na opakowaniach. Klienci protestują

Niebiesko-biały kościół na wyspie Santorini
Niebiesko-biały kościół na wyspie Santorini Źródło: Fotolia
Popularna sieć sklepów usunęła krzyże z dachu świątyni greckokatolickiej na zdjęciach produktów marki własnej. Klienci nie są zadowoleni. Problem opisuje brytyjski „The Telegraph”, ale podobna sytuacja ma miejsce w wielu krajach, w tym w Polsce.

Jedną ze strategii sieci sklepów Lidl na przyciągnięcie klientów jest organizowanie tygodni tematycznych, podczas których można zakupić charakterystyczne dla danego kraju artykuły spożywcze. Ostatnio jedna z takich akcji wzbudziła liczne kontrowersje wśród konsumentów, którzy dopatrzyli się retuszu zdjęć zdobiących opakowanie. Chodzi o graficzne usunięcie krzyża ze świątyni greckokatolickiej Anastasis na wyspie Santorini.

Sprawę nagłośniono w różnych krajach, w których Lidl dysponuje swoimi placówkami. Na polskim profilu na Facebooku niezadowoleni klienci publikują wiele komentarzy związanych z tą kwestią.

facebookfacebookfacebookfacebook

Osoby obsługujące profil Lidla na Facebooku odpowiadają stosując podobną formułę. „Z uwagi na to, że opinie oraz oczekiwania klientów są zawsze dla nas bardzo ważne, przy projektowaniu kolejnych etykiet weźmiemy pod uwagę wszelkie zastrzeżenia” – zapewniają.

facebook

Z kolei rzecznik prasowy Lidla wypowiedział się dla belgijskiej stacji telewizyjnej RTL. – Unikamy użycia symboli religijnych, ponieważ nie chcemy wykluczać żadnych przekonań religijnych. Jesteśmy firmą, która szanuje różnorodność, co wyjaśnia projekt opakowania. Unikamy używania symboli religijnych na opakowaniach w celu zachowania neutralności – mówił.

Kilka lat temu niektórym klientom nie spodobała się reklama Lidla emitowana w telewizji, w której lektor określił Boże Narodzenie mianem "tych wyjątkowych dni", unikając użycia nazwy chrześcijańskiego święta.