W czwartek KRS poinformowała o decyzji rozszerzenia porządku obrad o sprawę odwołania przez ministra sprawiedliwości trzech wiceprezes Sądu Okręgowego w Warszawie oraz o zajęcie stanowiska w sprawie kampanii prowadzonej przez Polską Fundację Narodową, której celem jest dyskredytowanie sędziów i sądów.
KRS opublikowała także na swojej stronie internetowej komunikat dotyczący stanowiska w sprawie kampanii medialnej Polskiej Fundacji Narodowej. „Krajowa Rada Sądownictwa stanowczo protestuje przeciwko sposobowi prowadzenia kampanii medialnej, mającej uzasadniać zmiany w sądownictwie, którą organizuje Polska Fundacja Narodowa, finansowana ze środków spółek Skarbu Państwa” – czytamy w oświadczeniu. Według Rady kampania dyskredytuje sądy w oczach obywateli i nie powinna być nawet pośrednio finansowana ze środków publicznych. KRS wyraża opinię, że przedstawione informacje są nieprawdziwe lub tendencyjne, co nie służy budowaniu autorytetu państwa i wizerunku Polski. Ponadto Rada zwraca się z apelem „aby w najlepiej pojmowanym interesie Rzeczypospolitej w ramach polityki informacyjnej, debata o reformie wymiaru sprawiedliwości opierała się na rzetelnym przedstawieniu problemów, które dotyczą sądownictwa, nie zaś na zmanipulowanym bądź wprost kłamliwym przekazie”.
Billboardy z hasłem „Niech zostanie tak, jak było” pojawiły się w całej Polsce. Jest to nawiązanie do słów prof. Andrzeja Rzeplińskiego, który na jednym z protestów przeciwko zaproponowanej przez PiS reformie sądownictwa powiedział: „Trzeba zmienić wszystko, żeby wszystko pozostało po staremu”.
Galeria:Nowa akcja rządu natchnęła internautów