Według informacji podawanych przez Fox News, w sobotę 26 maja nastąpił oficjalny „debiut” napoju z alkoholem sygnowanego przez koncern Coca-Cola. Setki Japończyków degustowało „Lemon Do” w mieście Fukuoka. Opinie osób pijących napój cytowane przez „Wall Street Journal” są w większości pozytywne.
Na razie tylko w Japonii
Drink składa się z japońskiej wódki shochu zrobionej z destylowanych zbóż, gazowanej wody oraz dodatków i jest dostępny w trzech wersjach: z zawartością 3,5 oraz 7 proc. alkoholu. – W przeszłości nie eksperymentowaliśmy z napojami o niskiej zawartości alkoholu, ale to przykład tego, jak kontynuujemy odkrywanie możliwości poza naszymi kluczowymi obszarami – powiedział Jorge Garduno, prezes japońskiego oddziału Coca-Coli.
Z zapowiedzi Garduno wynika, że nie należy się spodziewać wprowadzenia w najbliższej przyszłości „Lemon Do” na rynki w innych krajach. – Na świecie nie jest rozpowszechnione, by bezalkoholowe napoje były sprzedawane w takim samym systemie, jak te z alkoholem – dodał.
Spadek sprzedaży Coca-Coli
Napój z alkoholem to kolejna zmiana wprowadzona przez amerykański koncern. Jakiś czas temu nowy prezes Coca-Coli zapowiedział, że w ciągu najbliższych miesięcy firma będzie się chciała skoncentrować na wprowadzeniu zmian w swoich flagowych produktach m.in. poprzez redukcję ilości cukru oraz kalorii. Zmiany zostały niejako wymuszone przez rynek. Mimo tego, że Coca-Cola pozostaje liderem rynku napojów gazowanych, jej sprzedaż w ciągu ostatnich lat spadła.
Czytaj też:
Przestroga dla fanów Coca-Coli. Na dnie butelki znalazł... mysz