Kontrowersje zaczęły się od serii krótkich filmów marki, które pojawiły się w mediach społecznościowych. Trzy spoty zostały stworzone w celu promowania wielkiego pokazu, który miał odbyć się w Chinach. Przedstawiały one modelkę, która próbowała jeść tradycyjne dania włoskie (pizza czy spaghetti) pałeczkami. Jak zauważa CNN, narrator zdaje się błędnie wymawiać nazwę marki. Niektórzy twierdzą, że jest to naśmiewanie się z tego w jaki sposób mówią Chińczycy.
W mediach społecznościowych pojawiły się również zrzuty ekranu przedstawiające antychińskie komentarze włoskiego projektanta Stefano Gabbany. Został on oskarżony o wyrażanie obraźliwych uwag skierowanych do Chin, a także mieszkających w tym kraju ludzi. Zarówno projektant, jak i marka, zapewnili, że ich konta zostały zhakowane.
„Przepraszamy za wszelkie niedogodności, które wywołały nieautoryzowane posty. Mamy ogromny szacunek dla Chin i Chińczyków” – napisano w oświadczeniu na Instagramie.
Modelka Estelle Chen, która miała uczestniczyć w pokazie wątpiła w szczerość zapewnień projektantów. Nazwała akcję „rasistowską”. „Nie kochasz Chin, kochasz pieniądze” – napisała.
instagramCzytaj też:
Gwiazda Instagrama oskarżona o rasizm. Fani modelki czują się oszukani