„Docierają do nas sygnały od klientów, że otrzymują oni fałszywe wiadomości, przesyłane przez firmę Polska Gospodarka Energetyczna podszywającą się pod markę PGE Polska Grupa Energetyczna, wzywające do uregulowania zaległych należności” – czytamy w komunikacie pojawiającym się już na stronie głównej PGE.
Firma apeluje o czujność i poświęcenie chwili uwagi nowym rachunkom, w celu uniknięcia pomyłki. „Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i niewpłacanie pieniędzy na konto przekazywane w fałszywej korespondencji, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości o kontakt z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222” – czytamy dalej w ramce witającej nas na stronie PGE.
Jak pisze RMF24.pl, wezwania od oszustów trafiają do skrzynek pocztowych. Można je rozpoznać m.in. po nazwie. Pod Logo PGE mamy napis „Polska Gospodarka Energetyczna”, a nie „Polska Grupa Energetyczna” – tak jak powinno być. Fałszywą fakturę można też rozpoznać, porównując ją z poprzednim rachunkiem. Jeszcze jedną metodą weryfikacji jest podany na dokumencie adres internetowy. Powinien odsyłać do strony gkpge.pl. Jeżeli nadal nie jesteśmy w stanie odróżnić oryginału od fałszywki, możemy zawsze zadzwonić na infolinię pod numerem podanym w poprzednim akapicie.
Oczywiście odkryte przypadki oszukańczych faktur należy zgłaszać. Można to robić np. poprzez spółkę PGE. Dostawca energii twierdzi, że kilkadziesiąt takich zgłoszeń przesłał już do prokuratury.