Wydawnictwo Marquard Media Polska 13 listopada przekazało swoim pracownikom informację o zamiarze zamknięcia wszystkich tytułów prasowych, które posiada. Mowa o tak znanych markach jak „Playboy”, „CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar” czy „Joy”. Grudniowe numery to ostatnie, które pojawią się w polskich kioskach. Pierwszy numer polskiego Playboya ukazał się w grudniu 1992 roku. Na przełomie lat na okładkach Playboya czy CKM pojawiło się mnóstwo polskich gwiazd, a erotyczne sesje zdjęciowe przyciągały uwagę tysięcy czytelników.
– Marquard Media Polska jest ostatnim podmiotem z całej grupy, w którym segment prasy pochłania tak duże zasoby, mimo że w przeszłości przeprowadziliśmy szereg działań restrukturyzacyjnych, mających na celu jego uzdrowienie. Niewielka skala działalności, bardzo konkurencyjny rynek, duża zależność od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonały model biznesowy w tym obszarze zmusiły nas do zerwania z tą tradycyjną częścią biznesu – komentuje dla Wirtualnych Mediów Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group.
Zwolnienia nawet 70 proc. pracowników
Z informacji podawanych przez portal wynika, że z powodu planowanych zmian, pracę może stracić nawet 70 proc. pracowników. Jednocześnie poinformowano o zmianie prezesa wydawnictwa. Zsuzsannę Ohidi, która objęła stanowisko w lipcu 2017 roku, zastąpi Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group.
Galeria:Oto najlepsze okładki polskiego „Playboya”