Koniec z „małpkami”? Producenci zabrali głos

Koniec z „małpkami”? Producenci zabrali głos

„Małpki” na sklepowej półce
„Małpki” na sklepowej półce Źródło: WPROST.pl / Marcin Klimkowski
Branża spirytusowa czuje się dyskryminowana przez rząd. Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy wskazuje, że podwyżka akcyzy na „małpki” to kolejny cios w branżę, podczas gdy producenci piwa mają się bardzo dobrze. To efekt tzw. podatku cukrowego, który wchodzi w życie od 1 stycznia 2021 roku. Nowa danina ma przynieść kolejne 2 mld zł do budżetu.

Będzie drożej

Prezydent Andrzej Duda podpisał pod koniec sierpnia ustawę o „podatku cukrowym”. Prezydent uważa, że jeśli ceny produktów pójdą w górę, to Polacy będą zdrowsi. W uzasadnieniu do projektu ustawy czytamy, że zasadniczym celem nowych przepisów jest wykorzystanie polityki fiskalnej, jako narzędzia służącego promocji prozdrowotnych wyborów konsumentów.

Artykuł został opublikowany w 33/2020 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.