Coraz mniejsze zainteresowanie Eurowizją

Coraz mniejsze zainteresowanie Eurowizją

Dodano:   /  Zmieniono: 
Według danych AGB Nielsen Media Research sobotni finał Eurowizji oglądało 2,3 mln widzów (udział stacji TVP 1 wyniósł w tym czasie prawie 21 proc.). Jest to najniższa oglądalność Eurowizji w ciągu ostatnich ośmiu lat. W zeszłym roku konkurs ten oglądało 3,6 mln, czyli o 1,3 mln widzów więcej, niż w tym roku. Zwycięzczynią tegorocznego konkursu została serbska wokalistka Marija Serifović.
Tradycyjnie półfinał, który miał miejsce 10 maja 2007 r. cieszył się większą popularnością niż finał. Oglądało go 3,5 mln widzów. Rok temu półfinały Eurowizji (transmisja z 18 maja 2006 roku) oglądało 5,4 mln widzów.

Finał i półfinał Eurowizji przyciągnęły przed telewizory głównie kobiety (58,7 proc.), a także widzów powyżej 30 roku życia. Większość z nich pochodzi z małych miasteczek, i średnich miast (do 200 tysięcy mieszkańców).

ss