Policja lubelska relacjonuje historię 32-letniej kobiety, która zgłosiła się do mundurowych, ponieważ została oszukana podczas internetowej transakcji. Kobieta na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż dziecięce buty. „Za pośrednictwem aplikacji skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem, która podesłała jej na adres mailowy link, za pośrednictwem którego miała odebrać pieniądze” – opisują funkcjonariusze w komunikacie.
32-latka weszła na swoją pocztę i otworzyła przesłany jej link. Jak podaje młodszy aspirant Joanna Klimek, kobieta została wówczas przekierowana na stronę „swojego” banku, na której podała numer karty i kod CCV. Wkrótce otrzymała SMS-a z banku i okazało się, że z jej konta zniknęło ponad 14 tys. zł.
Co powinno wzbudzić niepokój? Policja przestrzega
Policja apeluje o rozwagę przy dokonywaniu transakcji. „Jeśli nieznajoma osoba podsyła nam link, który przekierowuje nas na stronę, gdzie mamy podać swoje dane lub dane do płatności, nie róbmy tego! Na strony banków logujmy się tylko z oficjalnych witryn! Zachowujmy rozsądek i pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa” – podkreślają mundurowi.