Tracy Daugherty, „Ostatnia pieśń miłosna. Biografia Joan Didion”, Wydawnictwo Osnova
Joan Didion, pisarka i dziennikarka, mimo zastrzeżeń niektórych krytyków, odnosiła wielkie sukcesy literackie i jednocześnie była postacią niezwykle popularną w Ameryce, bo dotykała spraw ważnych. Ale to byłoby za mało – ona potrafiła dostrzec procesy zachodzące w społeczeństwie i kulturze wcześniej niż inni i przekonująco je opisywać. Jednocześnie ujmowała czytelników nieukrywaną słabością, czym zasłużyła sobie na to, że jeden z recenzentów nazwał ją „neurasteniczną Cher”, a ktoś inny dostrzegając drzemiącą w niej siłę opisał ją jako „wróbelka o oczach jastrzębia”. Tak czy inaczej, była gwiazdą kultury lat 60. i 70., ale odcisnęła też swój ślad na kulturze popularnej, nie tylko jako jej komentatorka, ale i współautorka scenariuszy kilku popularnych filmów (m.in. „Narkomani” czy „Narodziny gwiazdy”).
Polscy wydawcy dostrzegli wartość twórczości Didion stosunkowo wcześnie i już w latach 80. ukazało się u nas kilka jej utworów, ale czytelnicy potraktowali je zdumiewająco chłodno. I dopiero teraz, kiedy dwa lata temu zaczęły się ukazywać jej teksty dziennikarskie i eseistyczne, Didion zdobywa w Polsce szacunek i duże zainteresowanie. Dlaczego?
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.