Atomowy róż. „Barbie” i „Oppenheimer” wchodzą do kin, a w Hollywood trzęsie się ziemia

Atomowy róż. „Barbie” i „Oppenheimer” wchodzą do kin, a w Hollywood trzęsie się ziemia

Kadry z filmów „Barbie” i „Oppenheimer”
Kadry z filmów „Barbie” i „Oppenheimer” Źródło: Materiały prasowe / Warner Bros, Universal Pictures
To zdecydowanie najgorętsze tytuły tego lata. „Barbie” Grety Gerwig i „Oppenheimer” Christophera Nolana zadebiutują w kinach tego samego dnia, serwując widzom wyjątkowo osobliwe starcie filmowych wizji. Wydarzenie to, okrzyknięte zostało mianem „Barbenheimera” i na kilka tygodni przed premierami obu widowisk stanowiło popkulturową pożywkę dla całego internetu. Czy eksplozja atomowego różu przyniesie wygłodniałemu i wewnętrznie rozdartemu Hollywood chwilę oddechu?

Kiedy w 2021 roku Christopher Nolan zaczął pisać scenariusz swojego najnowszego filmu, dyskusja o zagrożeniu wojną atomową, zdawała się być piosenką przeszłości. Niestety, rzeczywistość brutalnie zweryfikowała to wrażenie, ponownie ożywił obawy o przyszłość ludzkości. Dziś znów zagląda nam w oczy widmo nuklearnej zagłady, a za fasadą dyplomacji i politycznych szczytów toczy się niepokojący wyścig zbrojeń.

Bomba atomowa i różowa eksplozja

Oto klimat, w jakim reżyser oddaje zmysłom widzów „Oppenheimera”, film o człowieku, który stworzył najbardziej śmiercionośną broń w historii. Opowieść o geniuszu, z jednej strony owładniętym żądzą realizacji celu, a z drugiej przerażonym konsekwencjami swoich działań.

W tym kontekście, kompletnie nieadekwatną wydaje się premiera filmu, który wyrósł na największego rywala, a raczej rywalkę, „Oppenheimera” w wyścigu o uwagę widzów. Tego samego dnia ekrany kin zaleje olbrzymia fala różu, za sprawą „Barbie” w reżyserii Grety Gerwig.

Przed tym osobliwym duetem nie lada wyzwanie. W dobie kryzysu amerykańskiej branży filmowej spróbują przyciągnąć widzów do kin.

Cały artykuł dostępny jest w 30/2023 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

Źródło: WPROST.pl