Katarzyna Burzyńska-Sychowicz „Wprost”: Twoja nowa fryzura idealnie pasuje do podkomisarz Krawiec, w którą wcielasz się w 3. sezonie „Belfra”.
Roma Gąsiorowska: Dziękuję, też tak uważam. Fryzurę zmieniłam prywatnie, chciałam odświeżenia, lubię zmiany. Wszyscy mówili, że to bardzo odważna decyzja, ja tego tak nie traktowałam, często zmieniam fryzury, lubię metamorfozy.
Ale faktycznie fajnie się to zgrało. Włosy Ewy Krawiec dodają jej charakteru, uwydatniają jej siłę i niezależność, ale i kobiecość, którą w sobie ma. Ewa jest też łagodna i ciepła. Łamiemy w serialu stereotyp zimnej, seksownej policjantki. Ewa jest mocna i odważna, ale jednocześnie czuła, ludzka.
W wielu sytuacjach możemy się przejrzeć w mojej bohaterce i okazuje się, że często wybieramy podobnie jak ona. Mam też zabawne obserwacje dotyczące krótkich włosów: dla mnie nie ma znaczenia, jaką mam długość, lubię każdą, nie uzależniam poczucia swojej atrakcyjności od fryzury, ale raz na zdjęciach próbnych do roli zderzyłam się z sytuacją, gdzie reżyser castingu powiedział: Szkoda, że obcięłaś włosy, bo tu potrzebujemy seksownej. To trochę pokazuje, gdzie jeszcze czasem jesteśmy w myśleniu o kobietach w ogóle.
Na świecie umocnił się trend traktowany jako bardzo hot: wyzwolone kobiety, krótkie włosy – mega hit: mamy krótkie włosy, fajnie wyglądamy i tak też się czujemy; to jest uwalniające, a co na to faceci? Chcemy was w długich, chcemy, żebyście były sexy. Na ten moment, przy wszystkim, co wiemy o kobietach, o tym, jak chcemy być czytane i traktowane – mówimy przecież o tym od wielu lat – wydaje się, że jesteśmy już po tej właściwej stronie, ale w takich sytuacjach okazuje się, że jednak nie, bo wciąż mamy do czynienia ze stereotypowym myśleniem o nas.
A przecież atrakcyjność kobiety to nie jest jej wygląd. On oczywiście może pomagać, ale jeśli piękno nie emanuje z jej wnętrza, nieważne jak długie i piękne ma włosy czy zgrabną figurę, nie będzie atrakcyjna.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.