Jak wynika z sondażu platformy analityczno-badawczej UCE Research dla Onetu, mniej niż połowa Polaków wierzy w to, że media publiczne mogą być obiektywne i nie sprzyjać politykom będącym u władzy. Zdecydowanie za tym opowiedziało się 27,6 proc. ankietowanych, a odpowiedź „raczej tak” wybrało 19,5 proc. uczestników badania.
Sondaż. Obiektywność mediów publicznych
Na pesymistyczną wizję wskazało 36,2 proc. respondentów, w tym 21,7 proc. osób, które raczej nie wyobrażają sobie obiektywnych mediów i 14,5 proc. badanych, którzy zdecydowanie w to nie wierzą. Brakiem nadziei na taki scenariusz cechowały się przede wszystkim elektoraty Konfederacji i PiS, a optymistyczną oceną – wyborcy Koalicji Obywatelskiej i Lewicy.
Mimo braku jednoznacznego przekonania o neutralnym przekazie mediów publicznych na potrzebę ich istnienia wskazało w sumie 75,1 proc. ankietowanych, w tym 37,8 proc. osób pewnych swojego zdania. Przeciwko nim opowiedziało się natomiast 14,7 proc. uczestników badania, w tym 5,5 proc. osób, które udzieliły odpowiedzi „zdecydowanie nie”.
Wysokie poparcie we wszystkich partiach
Największa grupa respondentów popierających istnienie mediów publicznych znalazła się wśród wyborców Prawa i Sprawiedliwości. Nieco mniej osób wskazujących na tę potrzebę skupiły elektoraty Trzeciej Drogi i Koalicji Obywatelskiej. Z kolei najwięcej przeciwników mediów publicznych zadeklarowało poparcie dla Konfederacji. Największą spośród wyborców wszystkich ugrupowań grupę niezdecydowanych stanowił elektorat Lewicy.
Z opublikowanych wcześniej wyników tego samego badania wynika, że ponad połowa badanych poparła metody przejęcia mediów publicznych stosowane przez nową władzę. Przeciwko nim opowiedziało się w sumie 32,3 proc. respondentów, a zdania na ten temat nie miało 14,9 proc. ankietowanych.
Czytaj też:
Najnowszy sondaż ws. koalicji rządzącej. Schetyna: Nie ma alternatywyCzytaj też:
Czy Tusk dotrzymał obietnicy w sprawie KPO? Zdania podzielone