Badania pokazują, iż kobiety zazwyczaj zorientowane są holistycznie, inkluzyjnie i długoterminowo, starając się tworzyć środowisko i kulturę, w której ważne jest, aby inne osoby, bez względu na swoją odmienność, czuły się bardziej komfortowo.
Ukierunkowane są na klienta, z zachowaniem wysokich standardów etyki i uczciwości. Zysk nie jest zwykle ich głównym celem. Zakładają więcej przedsiębiorstw społecznych.
Bardzo często przyczyną zakładania własnego biznesu przez kobiety jest chęć uzyskania lepszej równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym, a także dlatego, że dotarły do szklanego sufitu (utrudnień awansowych) w pracy.
Kobiety rozpoczynają własną działalność gospodarczą w celu wypełnienia luki w zakresie dostępności produktów lub usług dla własnej rodziny. Mają tendencję do prowadzenia biznesu, w którym zatrudniają mniej niż pięciu pracowników. Zdolność do słuchania, konsensualny styl zarządzania, wrażliwość na widzenie wszystkiego w większym rozmiarze.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.