Jak poinformował dyrektor mazowieckiego oddziału GDDKiA Wojciech Dąbrowski, budowa ok. 7,5-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Puławska wraz z odcinkiem łączącym węzeł Lotnisko z węzłem Marynarska, rozpocznie się prawdopodobnie na przełomie października i listopada.
Inwestycje będą realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Kozłowski zapewnił, że trwają starania, aby przyspieszać wydawanie decyzji związanych z budową obwodnicy. Mówił, że trwa oczekiwanie na decyzje odpowiednich instytucji dotyczących pozostałych odcinków.
Jak wyjaśnił, budowa drogi umożliwi alternatywne w stosunku do ulic Rzymowskiego i Marynarskiej - na których jest duży ruch - połączenie południowych dzielnic Warszawy (Ursynów, Ochota, Piaseczno, Wawer), a także ułatwi dojazd na lotnisko.
Rozpoczęcie prac nad dostosowaniem drogi krajowej nr 8, której fragment stanowi Trasa Toruńska, na odcinku Al. Prymasa Tysiąclecia - ul. Piłsudskiego w Markach do parametrów trasy ekspresowej planowane jest na pierwszy kwartał przyszłego roku. Dąbrowski poinformował, że prace będą prowadzone w dwóch etapach, a przebudowa może zakończyć się przed EURO 2012, jednak zależy to w dużej mierze od terminu wybudowania Mostu Północnego.
Rozbudowa 12-kilometrowego odcinka Trasy Toruńskiej to - jak podkreślił Dąbrowski - najtrudniejsza inwestycja realizowana w Warszawie przez GDDKiA. "To miejsce o gęstej zabudowie i dużym natężeniu ruchu. Dziś jest tam 120 tys. samochodów w czasie godzin szczytu. Utrudnienia dla kierowców na pewno będą znaczne" - mówił Dąbrowski.
"Będziemy starali się minimalizować te niedogodności, ale bez nich nie da się przeprowadzić żadnej inwestycji" - przekonywał Kozłowski. Dodał, że najbliższe kilka lat będzie w Warszawie okresem intensywnych prac modernizacyjnych i remontowych, więc trzeba się przygotować na utrudnienia w ruchu.
pap, nd