Hitler, Stalin i Husajn... w reklamie społecznej

Hitler, Stalin i Husajn... w reklamie społecznej

Dodano:   /  Zmieniono: 
W niemieckiej telewizji oraz na ulicach miast pojawiły się kontrowersyjne reklamy społeczne, których celem jest zwiększenie świadomości na temat AIDS, informuje brytyjski „The Guardian”.
45-sekundowy film emitowany w telewizji ukazuje uprawiającą seks parę. Pod koniec filmu, twarz mężczyzny zmienia się w twarz Adolfa Hitlera, a na ekranie pojawia się napis o treści „AIDS to masowy morderca". Na uzupełniających kampanię plakatach reklamowych mężczyzna występuje również w innych wersjach, z twarzą Józefa Stalina i Saddama Husajna. 

Europejskie organizacje reprezentujące osoby chore na AIDS są oburzone takim pomysłem na kampanię twierdząc, że przyczyni się ona do dodatkowego napiętnowania przez społeczeństwo osób zmagających się z tym problemem. Dirk Silz, dyrektor kreatywny hamburskiej agencji reklamowej Das Comitee, będącej autorem kampanii, broni projektu swojej firmy. „Reklamy pokazują brzydotę choroby, a nie jej ofiar", przekonuje. „Ponadto chcieliśmy nadać tej chorobie twarz, a twarz choroby nie może być ładna”, dodaje.

mw