W niemieckiej telewizji oraz na ulicach miast pojawiły się kontrowersyjne reklamy społeczne, których celem jest zwiększenie świadomości na temat AIDS, informuje brytyjski „The Guardian”.
45-sekundowy film emitowany w telewizji ukazuje uprawiającą seks parę. Pod koniec filmu, twarz mężczyzny zmienia się w twarz Adolfa Hitlera, a na ekranie pojawia się napis o treści „AIDS to masowy morderca". Na uzupełniających kampanię plakatach reklamowych mężczyzna występuje również w innych wersjach, z twarzą Józefa Stalina i Saddama Husajna.
Europejskie organizacje reprezentujące osoby chore na AIDS są oburzone takim pomysłem na kampanię twierdząc, że przyczyni się ona do dodatkowego napiętnowania przez społeczeństwo osób zmagających się z tym problemem. Dirk Silz, dyrektor kreatywny hamburskiej agencji reklamowej Das Comitee, będącej autorem kampanii, broni projektu swojej firmy. „Reklamy pokazują brzydotę choroby, a nie jej ofiar", przekonuje. „Ponadto chcieliśmy nadać tej chorobie twarz, a twarz choroby nie może być ładna”, dodaje.
mw
Europejskie organizacje reprezentujące osoby chore na AIDS są oburzone takim pomysłem na kampanię twierdząc, że przyczyni się ona do dodatkowego napiętnowania przez społeczeństwo osób zmagających się z tym problemem. Dirk Silz, dyrektor kreatywny hamburskiej agencji reklamowej Das Comitee, będącej autorem kampanii, broni projektu swojej firmy. „Reklamy pokazują brzydotę choroby, a nie jej ofiar", przekonuje. „Ponadto chcieliśmy nadać tej chorobie twarz, a twarz choroby nie może być ładna”, dodaje.
mw