Młodziutka dziewczyna w rozsuniętej sportowej bluzie, odsłaniającej jej nagie piersi- taki obraz pojawia się na plakatach i bilbordach reklamujących markę odzieżowa. W Wielkiej Brytanii została ona zakazana.
Zdjęcia stylizowane na takie z kolekcji fotografa amatora oraz półnaga młoda dziewczyna - to elementy wiodące kampanii reklamowej marki odzieżowej American Apparel. Sesja zdjęciowa, na której modelka raz wygląda jak grzeczna uczennica, a na innych prowokuję spojrzeniem i gestami, ukazały się w katalogu firmowym promującym nową kolekcję ubrań.
Sam pomysł stylizacji zdjęć wzbudził dyskusje, jednak to fakt kolportażu bezpłatnego magazynu w pubach, nocnych klubach i sklepach zapoczątkował prawdziwy społeczny skandal. Opinia publiczna uważa, że zdjęcia te zachęcają do pedofilii, a dodatkowo miejsce ich rozpowszechniania nie budzi już ku temu żadnych wątpliwości.
Obecnie, kiedy temat pedofilii nie schodzi z pierwszych stron gazet, uważa się ją już za zagrożenie współczesnego społeczeństwa, to oliwy do ognia dolewa ostatnia głośna sprawa słynnego reżysera Romana Polańskiego, oskarżonego o gwałt 13- latki.
Advertising Standards Authority, czyli brytyjski odpowiednik polskiej Rady Etyki Reklamy, krytykuje kampanię za stylistykę i wizerunek dziewczyny, która wygląda na mniej niż 16 lat. „Przekaz jest nieodpowiedni i mógłby ranić uczucia niektórych odbiorców" – stwierdza ASA w swoim komunikacie.
Przedstawiciele firmy bronią się, mówiąc, że modelka ma 23 lata i żadnej pedofilii nie mieli na myśli.
Kz, Dziennik
Sam pomysł stylizacji zdjęć wzbudził dyskusje, jednak to fakt kolportażu bezpłatnego magazynu w pubach, nocnych klubach i sklepach zapoczątkował prawdziwy społeczny skandal. Opinia publiczna uważa, że zdjęcia te zachęcają do pedofilii, a dodatkowo miejsce ich rozpowszechniania nie budzi już ku temu żadnych wątpliwości.
Obecnie, kiedy temat pedofilii nie schodzi z pierwszych stron gazet, uważa się ją już za zagrożenie współczesnego społeczeństwa, to oliwy do ognia dolewa ostatnia głośna sprawa słynnego reżysera Romana Polańskiego, oskarżonego o gwałt 13- latki.
Advertising Standards Authority, czyli brytyjski odpowiednik polskiej Rady Etyki Reklamy, krytykuje kampanię za stylistykę i wizerunek dziewczyny, która wygląda na mniej niż 16 lat. „Przekaz jest nieodpowiedni i mógłby ranić uczucia niektórych odbiorców" – stwierdza ASA w swoim komunikacie.
Przedstawiciele firmy bronią się, mówiąc, że modelka ma 23 lata i żadnej pedofilii nie mieli na myśli.
Kz, Dziennik