Spółka redNet Consulting opublikowała raport "Profil i preferencje Polaków", który pokazuje najnowsze tendencje na rynku nieruchomości mieszkaniowych - informuje "Puls Biznesu". Badania przeprowadzono podczas targów mieszkaniowych w największych polskich miastach. Objęły 1,8 tys. osób.
Z raportu wynika, że najczęściej mieszkania kupują osoby młode między 21 a 30 rokiem życia. Wśród kupujących przeważają osoby w wieku 26-30 lat. Częściej są to kobiety (53,3 proc.) niż mężczyźni.
Wśród potencjalnych nabywców mieszkań dominują osoby stanu wolnego (34 proc.). Za nimi plasują się małżeństwa z minimum trzyletnim stażem (19,3 proc.), a także osoby, które w niedługim czasie planują wstąpić w związek małżeński (17,5 proc.). Częściej na kupno mieszkania decydują się ci, którzy nie mają dzieci i nie planują ich w najbliższym czasie (35,9 proc.) niż ci, którzy mają dzieci i planują kolejne (10,3 proc.).
Mieszkania cieszą się znacznie większym zainteresowaniem kupujących niż domy. Marzenie większości, to lokal trzypokojowy o powierzchni 50-60 m. kw.