- Chciałam przenieść standardy, które ustanowiliśmy w "Oprah" i zaprezentować je poprzez nowe programy nadawane przez 7 dni w tygodniu przez 24 godziny - powiedziała Winfrey o swojej sieci telewizyjnej. Zdaniem specjalistów ds. rynku medialnego, strategia polegająca na rozpoczęciu działalności bez wielkich uroczystości, miała na celu podsycenie ciekawości potencjalnych widzów i nakłonienie ich w ten sposób do częstego odwiedzania tej sieci.
Według ekspertów, nieprzypadkowo wybrano datę startu (1.1.11) i nazwę sieci, której skrót - OWN oznacza w języku angielskim "własny". Główna siedziba sieci znajduje się w Los Angeles. Sieć ma początkowo docierać do ok. 80 mln gospodarstw domowych. Prace nad jej uruchomieniem trwały od 3 lat a rozpoczęcie działalności dwukrotnie odkładano. Koszt całego przedsięwzięcia, realizowanego wspólnie przez należącą do Winfrey firmę Harpo Inc. i Discovery Communication, wynosi - według Associated Press - 189 mln dolarów.
zew, PAP