Grabarczyk przeszedł gotową nitką mostu, której betonowanie w środkowej części zakończyło się 31 marca. Za miesiąc ma być gotowa druga nitka przeprawy przez rzekę. Prowadzone będą jeszcze prace przy jednym przyczółku, a także roboty wykończeniowe na moście w tym m.in. wykonanie odwodnienia, oświetlenia, nawierzchni i balustrad. - W momencie otwarcia będzie to najdłuższy most w Polsce - 1954 metry. Podobnie 180-metrowe przęsło nad rzeką będzie najdłuższym w kraju przęsłem belkowym z betonu na rzeką - podkreślił Sławomir Cebo, odpowiedzialny za budowę dużych mostów na A-1 między Gdańskiem a Toruniem. Most spina brzegi Wisły w Polskim Stwolnie i Rozgartach.
Przeprawa składa się z trzech części: dwu estakad dojazdowych po obu stronach rzeki i most główny o długości 400 metrów, złożony z dwóch skrajnych przęseł o długości 110 m i przęsła środkowego o długości 180 m. Płyta nośna mostu opiera się na dwóch podporach w korycie rzeki, a także na dwóch podporach na obszarze zalewowym - po jednym z każdej strony. Estakady wykonano tzw. metodą nasuwową, tzn. betonowe segmenty przęseł o długości 24-metrów wsuwano z obu stron rzeki ku środkowi przy użyciu siłowników hydraulicznych. Środkową część mostu wykonano tzw. metodą nawisową, polegającą na betonowaniu na miejscu z użyciem rusztowań.
Wykonawcą autostrady A-1 od Rusocina koło Gdańska do Czerniewic koło Torunia o długości 152 kilometrów jest konsorcjum firm Skanska-NDI. Od jesieni 2008 r. eksploatowany jest 90-kilometrowy odcinek autostrady z północy do Nowych Marz koło Torunia, a do końca roku ma zostać zbudowana cała trasa.PAP, arb