Dodał, że spółka równolegle będzie wprowadzała dwa systemy. - Jeden we współpracy z firmą CallPay, a drugi z Mennicą Polską. Pierwszy umożliwia kupno biletu bez konieczności instalowania aplikacji w telefonie i łączenia się z internetem. W przypadku drugiego systemu, kupno biletu będzie odbywało się za pomocą specjalnej aplikacji, którą będzie trzeba zainstalować w telefonie oraz połączyć z internetem - dodał.
W przypadku systemu firmy CallPay, kupno biletu odbywa się za pomocą zwykłego połączenia na określony numer odpowiadający danemu biletowi.
Jak powiedział dyrektor rozwoju firmy CallPay Krzysztof Pawlicki, prosta i łatwa obsługa, która nie wymaga od użytkownika instalowania oprogramowania wyróżnia ten system na tle innych dostępnych na rynku. - Dzięki oparciu systemu transakcyjnego na połączeniach głosowych, mogą z niego skorzystać użytkownicy nie tylko smartphonów, a wszystkich rodzajów telefonów komórkowych, nawet tych starszej generacji, które nie mają możliwości łączenia się z internetem - podkreślił.
Bilety MPK w Rzeszowie kupione przez telefon będą kosztować tyle samo, co w kiosku. W przypadku obu systemów, aby kupić bilet konieczne będzie wcześniejsze zarejestrowanie się. Jak zaznaczył Krygowski, miasto będzie rozliczać się z firmami na podstawie prowizji ze sprzedaży biletów.
pap, ps