Platforma chce wykorzystać w kampanii prezydencję Polski w UE, PiS stawia na bezpośrednie spotkania z wyborcami, SLD obieca nam drugą Hiszpanię, a PSL będzie skupiać się na nowoczesnych technologiach - "Rzeczpospolita" zapowiada jakie tematy zdominują kampanię wyborczą.
W kampanii wyborczej PO nie zabraknie zapewne straszenia Polaków PiS-em. Jedna ze strategii wyborczych Platformy zakłada wykorzystanie wsparcia internautów do atakowania PiS-u. Sami internauci na oficjalnym forum Platformy przerzucają się pomysłami, jak pomóc partii wygrać wybory. „Jarosława Kaczyńskiego należy promować jako osobę psychicznie niezrównoważoną" czy „Piszmy poparcie dla PO po murach" - to niektóre z propozycji.
Z kolei Prawo i Sprawiedliwość zamierza się pokazać jako partia wierna wartościom chrześcijańskim. Stawia na bezpośrednie spotkania z wyborcami. Po serii wspólnych wyjazdów, politycy PiS zorganizują spotkania indywidualne w swoich okręgach. Partia będzie przekonywać, że zwycięstwo PO oznacza, iż Polską będą współrządzić postkomuniści. Partia Jarosława Kaczyńskiego jeszcze nie przedstawia całej koncepcji kampanii. – PiS nie ujawnia strategii, nie odkrywamy kart przed grą – mówi rzecznik tej partii Adam Hofman.
SLD – Polska drugą Hiszpanią
SLD postawi natomiast na kampanię wizerunkową Grzegorza Napieralskiego, wzorowaną na kampanii Aleksandra Kwaśniewskiego z 1995 roku. Będzie także prezentować antyklerykalizm i liberalizm światopoglądowy. Nagłaśniane będą sprawy dotyczące rejestracji związków partnerskich i liberalizacji ustawy aborcyjnej. – Chcemy, by w sensie obyczajowym Polska była drugą Hiszpanią – tłumaczą sztabowcy lewicy.
PSL – nowocześni rolnicy
Partia postawi w kampanii na nowoczesne techniki. PSL ma już własny kanał na YouTube, na którym pokazuje Waldemara Pawlaka m.in. z motolotnią. – Kampania ludowców będzie nowoczesna, prężna i z humorem – wyjaśnia jeden z ludowców. – Chcemy się prezentować jako partia nowoczesnych rolników, którzy nie boją się zmian – dodają sztabowcy PSL.
BP, „Rzeczpospolita"
Platforma ma też wykorzystywać w kampanii prezydencję Polski w UE i spotkania Donalda Tuska z unijnymi przywódcami. Partia ma wyeksponować swój skręt w lewo, co ma być sygnałem dla wyborców SLD, że lepiej głosować na PO. Platforma chce także pokazać, że jest otwarta na współpracę ze wszystkimi środowiskami.
PiS – bezpośrednie spotkania z wyborcamiZ kolei Prawo i Sprawiedliwość zamierza się pokazać jako partia wierna wartościom chrześcijańskim. Stawia na bezpośrednie spotkania z wyborcami. Po serii wspólnych wyjazdów, politycy PiS zorganizują spotkania indywidualne w swoich okręgach. Partia będzie przekonywać, że zwycięstwo PO oznacza, iż Polską będą współrządzić postkomuniści. Partia Jarosława Kaczyńskiego jeszcze nie przedstawia całej koncepcji kampanii. – PiS nie ujawnia strategii, nie odkrywamy kart przed grą – mówi rzecznik tej partii Adam Hofman.
SLD – Polska drugą Hiszpanią
SLD postawi natomiast na kampanię wizerunkową Grzegorza Napieralskiego, wzorowaną na kampanii Aleksandra Kwaśniewskiego z 1995 roku. Będzie także prezentować antyklerykalizm i liberalizm światopoglądowy. Nagłaśniane będą sprawy dotyczące rejestracji związków partnerskich i liberalizacji ustawy aborcyjnej. – Chcemy, by w sensie obyczajowym Polska była drugą Hiszpanią – tłumaczą sztabowcy lewicy.
PSL – nowocześni rolnicy
Partia postawi w kampanii na nowoczesne techniki. PSL ma już własny kanał na YouTube, na którym pokazuje Waldemara Pawlaka m.in. z motolotnią. – Kampania ludowców będzie nowoczesna, prężna i z humorem – wyjaśnia jeden z ludowców. – Chcemy się prezentować jako partia nowoczesnych rolników, którzy nie boją się zmian – dodają sztabowcy PSL.
BP, „Rzeczpospolita"