O 13 proc. wyższe były w III kwartale przychody reklamowe Polsatu niż TVN - informuje "Parkiet" powołując się na Nielsen Audience Measurement. Wyliczenie opiera się na wpływach obliczanych na podstawie cenników - nie uwzględniono w nim stosowanych powszechnie rabatów. Bez ich uwzględnienia przychody Polsatu oszacowano na 636,8 mln zł, o 1,2 proc. więcej niż rok wcześniej. W przypadku TVN wpływy wyniosły 560,9 mln zł.
Najsłabiej wśród największych nadawanych naziemnie stacji wypadły TVP1 i TVP2. Wpływy publicznej Jedynki spadły w III kwartale rok do roku o 15 proc. do 400,1 mln zł, a TVP2 o 0,2 proc. do 300,1 mln zł. Natomiast lepiej niż wcześniej spodziewali się specjaliści mogą w tym roku wypaść stacje tematyczne. Dom mediowy Starlink szacuje, że kanały te na koniec roku zagarną już nawet jedną piątą telewizyjnego rynku reklamowego.