Zaznaczyła, że pod uwagę brano także inne warianty - m.in. budowę czterech stacji w obu kierunkach. - Opcja "trzy plus trzy" jest najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem, biorąc pod uwagę liczbę osób, które będą korzystały z przejazdów - powiedziała. Kłąb dodała, że projekt architektoniczno-budowlany kolejnych sześciu stacji kolejki powinien być gotowy do końca 2013 r. Dodała, że jeśli w 2014 r. uda się podpisać umowę z wykonawcą, to stacje powinny zostać oddane do użytku w 2017 r. Zaznaczyła, że nie jest na razie znany koszt inwestycji.
Konkurs na projekt architektoniczo-budowlany sześciu stacji przygotowuje Metro Warszawskie. - Przygotowanie konkursu jest na zaawansowanym etapie, ale za wcześnie na razie, by mówić o szczegółach i terminach - powiedział rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko. Wicerzecznik poinformowała, że w stołecznym Biurze Funduszy Europejskich przygotowywany jest wniosek o dofinansowanie inwestycji ze środków unijnych. - Chcemy, by koszty inwestycji ze strony miasta były minimalne - dodała.
Drążenie tunelu centralnego odcinka II linii metra przy Rondzie Daszyńskiego miało się rozpocząć na przełomie roku. Rzecznik konsorcjum budującego metro Mateusz Witczyński powiedział, że w przygotowaniu jest aktualny harmonogram prac.pap, ps