Media: jeśli o Tusku - to dobrze, jeśli o Kaczyńskim - źle

Media: jeśli o Tusku - to dobrze, jeśli o Kaczyńskim - źle

Dodano:   /  Zmieniono: 
Jarosław Kaczyński w 30 proc. relacji poświęconych mu przed wyborami był prezentowany w negatywnym świetle (fot. wybierzpis.org.pl) 
W ciągu trzech tygodni poprzedzających wybory parlamentarne 20 proc. materiałów poświęconych w mediach premierowi Donaldowi Tuskowi miało pozytywny charakter - w niekorzystnym świetle premier był przedstawiany w 5 proc. materiałów mu poświęconych. Donald Tusk był też politykiem najczęściej prezentowanym w mediach w okresie przedwyborczym - wynika z opisywanego przez "Gazetę Wyborczą" raportu Fundacji Batorego, która monitorowała przebieg kampanii wyborczej w mediach.
Media pozytywnie przedstawiały również innych ważnych polityków koalicji - wicepremiera i lidera PSL Waldemara Pawlaka oraz ministra finansów Jacka Rostowskiego. Z kolei aż 30 proc. relacji dotyczących liderów opozycji - Jarosława Kaczyńskiego i Grzegorza Napieralskiego - prezentowała ich w niekorzystnym świetle.

Fundacja Batorego monitorowała serwisy informacyjne w mediach publicznych i komercyjnych od 19 września do 9 października.

PAP, "Gazeta Wyborcza", arb