Przedsiębiorcy najczęściej szukają informacji, które mogą im pomóc w bieżącej działalności w sieci - tak wynika z badania potrzeb informacyjnych firm, w którym wzięło udział 250 przedsiębiorców z Mazowsza i 20 mazowieckich instytucji zajmujących się dostarczaniem informacji dla biznesu. Niemal 60 proc. respondentów przyznało, że głównym źródłem informacji jest dla nich internet, ponad połowa wskazała, że wiadomości poszukuje też u swoich klientów, a ponad 40 proc. - korzysta w tym celu z mediów. Zaskakująco mało badanych stara się znaleźć potrzebne im informacje w wywiadowniach gospodarczych (niecałe 10 proc.) czy instytucjach publicznych i rządowych (8 proc.).
Badanie wykazało, że właściciele firm poszukują informacji związanych z ich bieżącą, codzienną działalnością, a nie tych, które mogą im pomóc w stworzeniu długoletnich strategii i rozwoju biznesu. Przedsiębiorcy poszukują przede wszystkim informacji związanych z ZUS, dotacjami unijnymi, kwestiami prawnymi, ubezpieczeniami i finansami. - To, że informacje związane ze współpracą z ZUS były wymieniane przez znaczną większość przedsiębiorców, świadczy o tym, że po pierwsze - bardzo często kontaktują się oni z tą instytucją, a po drugie - mają trudności z interpretacją przepisów - komentuje Danuta Jabłońska z Grupy Doradczej BDKM, która przeprowadziła badanie na zlecenie ZPWiM.