Aerofłot, jednaz największych europejskich linii lotniczych zarobiła w pierwszej połowie tegoroku zaledwie 7,1 mln dol. (23,8 mln zł). To radykalny spadek, ponieważ rokwcześniej zysk netto Aerofłotu sięgnął 376 mln dol. (blisko 1,26 mld zł) – podajeagencja RBK.
Jakinformuje sama spółka, spadek jej wyniku był efektem tzw. wysokiej bazy. Na jejwynik finansowy sprzed roku znaczący wpływ miały bowiem transakcje sprzedaży udziałóww kilku mniejszych liniach lotniczych, których właścicielem był Aerofłot.
- Rezultatyfinansowe, jakie opublikował właśnie Aerofłot, w pełni odzwierciedlająnegatywne tendencje, które obserwujemy w branży przewozów lotniczych – mówi, komentującwyniki finansowe rosyjskiej firmy, Andriej Szenk, analityk biura maklerskiegoInvestcafe. – Słabe rezultaty stanowią zagrożenie dla stabilności firmy –dodaje cytowany przez RBK ekspert.
Aerofłotto jedna z najstarszych funkcjonujących nieprzerwanie linii lotniczych świata. Powstałw 1923 roku, jako państwowy przewoźnik Związku Radzieckiego. Za czasów ZSRRmiał formalnie status rządowego resortu (Ministerstwo Lotnictwa Cywilnego), zaśjego szef rangę ministra. Wtedy Aerofłot był największym przewoźnikiemlotniczym na świecie.
Odsześciu lat rosyjska firma jest członkiem aliansu SkyTeam. Jak wynika z informacjiagencji Reutera, rosyjskie władze rozważają prywatyzację Aerofłotu.