- Ta poprawka leży w interesie Krakowa i jego mieszkańców, dlatego apelujemy do kolegów z PO, aby wznieśli się ponad interesy partyjne i poparli to rozwiązanie, służące całej Małopolsce - powiedział poseł PiS Andrzej Duda. Jak zapowiedzieli parlamentarzyści PiS, sprawa poprawki do przyszłorocznego budżetu będzie poruszana podczas jednego z najbliższych posiedzeń ponadpartyjnego zespołu parlamentarnego, który skupia małopolskich posłów z różnych ugrupowań.
Chodzi o 100-120 mln zł
Według posła PiS Andrzeja Adamczyka, przygotowywana poprawka będzie dotyczyć kwoty 100–120 mln zł, które realnie można wykorzystać na tę inwestycję w przyszłym roku. Poseł przypomniał, że jego ugrupowanie zgłaszało podobną poprawkę już w zeszłym roku, ale została ona odrzucona w Sejmie.
W 2010 r. zakończyła się budowa pierwszego 2,7-km odcinka drogi ekspresowej S7, stanowiącego zarazem fragment wschodniej części obwodnicy Krakowa. Koszt budowy wyniósł 200 mln zł. Drugi odcinek tej części trasy (między węzłami Rybitwy i Igołomska), którego finansowanie zostało wstrzymane w 2010 roku, ma mieć 4,4 km długości i prowadzić m.in. przez most wantowy na Wiśle.
Nowak: jeśli nie uda się zdobyć pieniędzy...
Minister transportu Sławomir Nowak (PO) mówił w sierpniu w Krakowie, że budżet państwa nie dysponuje pieniędzmi na sfinansowanie budowy drugiego odcinka wschodniej obwodnicy Krakowa. Nowak zapewniał, że to "jedna z priorytetowych inwestycji". - Ale wszystko musimy dostosowywać do posiadanych możliwości finansowych - zaznaczył. Zapowiedział, że jeżeli nie uda się pozyskać dodatkowych pieniędzy na ten cel, to droga ekspresowa S7 w woj. małopolskim (obwodnica Krakowa i odcinek do granicy z woj. świętokrzyskim) będzie budowana w całości po 2014 roku.
Na drogę jeszcze poczekamy
Wschodnia obwodnica Krakowa to fragment planowanej drogi ekspresowej S7, która będzie łączyć Gdańsk z Rabką-Zdrój. Jej długość wyniesie ok. 720 km. Nowa trasa będzie zlokalizowana w większości w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E77. Droga ma połączyć aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.
zew, PAP