Z opublikowanych 4 października danych telemetrycznych ośrodka Nielsen wynika, że bezpośrednie starcie kandydatów do Białego Domu oglądało 67,2 mln ludzi w 11 stacjach telewizyjnych w całych Stanach Zjednoczonych. To o 28 pkt proc. więcej niż w 2008 r., kiedy w pierwszej debacie ścierali się Obama i Republikanin John McCain - wówczas przed telewizorami zasiadło 52,4 mln osób. Oglądalność pierwszej w tegorocznej kampanii wyborczej debaty pretendentów do prezydentury była również wyższa od wszystkich debat, które odbyły się przed kamerami między kandydatami na najwyższy urząd w państwie zarówno w poprzednich wyborach w 2008 r., jak i cztery lata wcześniej.
Reuters odnotowuje jednocześnie, że Obamie i Romneyowi nie udało się przyciągnąć przed telewizory tak licznej publiczności, która zgromadziła się przed czterema laty przed telewizorami podczas debaty między kandydatami na wiceprezydentów: Republikanką Sarah Palin a Demokratą Joe Bidenem. Starcie to oglądało wówczas 69,9 mln ludzi - i był to drugi najlepszy wynik pod względem oglądalności w historii organizowania takich debat. Według ośrodka Nielsen, który zaczął gromadzić dane na ten temat od 1976 r., najbardziej oglądaną debatą była ta z października 1980 r. między Ronaldem Reaganem a Jimmym Carterem, którą oglądało 80,6 mln telewidzów.
Zanim 6 listopada w USA odbędą się wybory prezydenckie, Mitt Romney i Barack Obama jeszcze dwukrotnie spotkają się w czasie debaty telewizyjnej.PAP, arb