Wystartowała wystawa "React for world" Act Responsible

Wystartowała wystawa "React for world" Act Responsible

Dodano:   /  Zmieniono: 
Wystawę "React for world" Act Responsible można obejrzeć w Warszawie, fot. sxc.hu Źródło: FreeImages.com
Już 12 października w Warszawie na Krakowskim Przedmieściu przy Skwerze Hoovera będzie można obejrzeć wystawę „REACT FOR WORLD” ACT Responsible w Polsce, będącą prezentacją najlepszych przykładów międzynarodowych kampanii społecznych nagradzanych w światowych konkursach. Wystawa odwiedzi kilka miast w Polsce, a zebrane na niej prace poruszają tematykę ekologii, zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i wyrównywania szans społecznych. Wystawa została zainaugurowana 7 września w Gdańsku na Długim Targu, a do 7 października można ją obejrzeć na Starym Rynku w Poznaniu.
Wystawa ACT Responsible, będąca częścią projektu REACT FOR WORLD, to wyjątkowa okazja, by obejrzeć najlepsze międzynarodowe kampanie dotyczące ekologii, zrównoważonego rozwoju oraz ochrony środowiska, jak również wyrównywania szans społecznych. Udział w niej, dzięki mecenasom oraz partnerom, jest otwarty i bezpłatny dla odwiedzających ją gości. Od 12 października zwiedzający będą mogli obejrzeć wybrane prace na Krakowskim Przedmieściu 60a przy Skwerze Hoovera.

Wystawa została objęta Patronatem Honorowym Prezydenta Miasta Gdańsk, Patronatem Honorowym Prezydent Miasta st. Warszawy, Ambasady Królestwa Danii oraz Ambasady Królestwa Szwecji.
Mecenasem wystawy jest PKO Bank Polski. Jako partnerzy akcję wspierają: Urząd Miasta Gdańsk, PwC, Electrolux, Danone oraz Grupa Raben. Wsparcie merytoryczne wystawy zapewniają WWF Polska, UNICEF Polska, Fundacja Nasza Ziemia oraz Stowarzyszenie Wiosna.

Prace, które będą zaprezentowane na wystawie zostały docenione w wielu międzynarodowych konkursach m.in. Cannes Lions, ACT Responsible, Golden Drum Award, Clio Award. REACT FOR WORLD prezentuje również polskie przykłady kampanii społecznych, które poruszają problemy współczesnego świata i zostały nagrodzone w krajowych oraz międzynarodowych konkursach.

Zdjęcia będą pokazywane w prestiżowych i najczęściej uczęszczanych przestrzeniach miejskich przez dwa tygodnie w jednej lokalizacji. Po Gdańsku wystawa  rusza do Poznania, Warszawy i Łodzi, a zakończy się w Krakowie. O jak najbardziej przyjazny środowisku i zrównoważony transport wystawy pomiędzy miastami dba społecznie odpowiedzialna Grupa Raben.

Dzięki partnerom i ich wsparciu, kilkaset tysięcy osób będzie miło możliwość dowiedzieć się, czym jest idea zrównoważonego rozwoju i dlaczego ekologia oraz rozsądna gospodarka zasobami naturalnymi to nie tylko piękne hasła, ale również pojęcia ważne zarówno dla współczesnego człowieka, jak i przyszłych pokoleń. Warto wybrać się na wystawę i zobaczyć pozytywne przykłady zaangażowania firm i instytucji, które rozumieją potrzebę zmiany oraz rzeczywiście wprowadzają w życie idę odpowiedzialności społecznej.

Ideą ekspozycji jest przede wszystkim promocja edukacji społecznej oraz zwrócenie uwagi na korzyści płynące z inwestowania w odpowiedzialność społeczną i zrównoważony rozwój. Wystawa to również prezentacja najlepszych przykładów połączenia marketingu, komunikacji i biznesu we wspieraniu najważniejszych zagadnień społecznych współczesnego świata.

Większość prac prezentowanych na wystawie została wyróżniona przez ACT Responsible, czyli stowarzyszenie non-profit zarejestrowane w Chalais w Szwajcarii, którego celem jest promowanie i inspirowanie odpowiedzialnej komunikacji na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialności społecznej.

- Wierzę, że organizowana przez nas wystawa REACT FOR WORLD, dzięki zaangażowaniu wyjątkowych firmy i osób, ma szansę zaciekawić kilkaset tysięcy osób i pokazać, jak eksperci od marketingu i reklamy z całego świata pracują wspólnie na rzecz edukacji i promocji ważnych inicjatyw społecznych. Mam nadzieję, że wybrane przez nas przykład kampanii, zaciekawią różnych odbiorców i zwrócą większą uwagę na sprawy, które mimo kryzysu, prozaicznych codziennych problemów, mogą zejść na dalszy plan, a są ważne dla nas wszystkich, naszych dzieci oraz przyszłych pokoleń. Liczę, że cześć osób podzieli się z nami swoim opiniami na profilu facebookowym wystawy. – mówi przedstawiciel organizatora wystawy Paweł Netczuk, Prezes Zarządu Mediarun.