Binienda: jestem dumny, że konstruowałem Dreamlinera

Binienda: jestem dumny, że konstruowałem Dreamlinera

Dodano:   /  Zmieniono: 
Dr Wiesław Binienda, fot. KRZYSZTOF BURSKI / Newspix.pl Źródło: Newspix.pl
Jedną z osób pracujących przy konstruowaniu elementów Boeinga 787 Dreamliner był dr Wiesław Binienda. Zajmował się on technologią wytwarzania materiałów kompozytowych, które zostały wykorzystane do zapewnienia bezpieczeństwa silników Boeinga 787.
- Jestem z tego bardzo dumny - mówi Wp.pl. - W Boeingu wykorzystano materiały, które rozwinęliśmy w mojej grupie - triaxial braided composite. Tłumacząc na polski, to trójkierunkowy pleciony kompozyt - materiał używany do konstruowania silników odrzutowych tego samolotu. Daje 30 proc. oszczędności wagowej i jest mocniejszy od stali, a lżejszy od tytanu - wyjaśnia kulisy swojej pracy Binienda.

- To tzw. containment, czyli część odpowiedzialna za bezpieczeństwo silnika, gdyby nastąpiło urwanie obracających się elementów. Ma za zadanie zatrzymać urwany fragment wyrzucony przez siłę odśrodkową, aby nie przebiła się przez obudowę i nie uszkodziła samolotu - dodaje.

mp, wp.pl