Komisja Etyki Reklamy podjęła decyzję dotyczącą kampanii reklamującej nowe zupy instant marki Profi. Zgodnie z nią plakat oraz hasło "Jeszcze nigdy nie miałam tego w ustach" dyskryminują kobiety oraz mogą zagrażać rozwojowi dzieci i młodzieży.
Komisja Etyki Reklamy otrzymała wiele skarg dotyczących plakatów reklamujących nowe zupy instant. Większość z nich dotyczyła seksistowskiego podtekstu. Tymczasem firma Profi broniła się, że przed startem kampanii zostały przeprowadzone badania i żaden z uczestników nie ocenił, że plakat i hasło naruszają normy etyczne. Teraz orzeczenie w tej sprawie wydała Komisja Etyki Reklamy. Zgodnie z jej postanowieniem przekaz zawiera treści dyskryminujące kobiety oraz mogące zagrażać psychicznemu lub moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży. Komisja uznała, ze przekaz naruszył dobre obyczaje i poczucie odpowiedzialności społecznej.
wirtualnemedia.pl
wirtualnemedia.pl