Fundacja NO MORE przy wsparciu NFL (Narodowa Liga Futbolowa) stworzyła spot, który ma zwrócić uwagę na problem przemocy domowej w Stanach Zjednoczonych. Zostanie on wyemitowany w najlepszym czasie antenowym - podczas przerwy Super Bowl, czyli finałowego meczu o mistrzostwo w futbolu amerykańskim.
W spocie nie widać właściwej przemocy domowej - jedynie zniszczone mieszkanie. W tle słychać rozmowę telefoniczną kobiety. Dzwoni na 911 i mówi, że chciałaby zamówić pizzę. Po krótkiej wymianie zdań odbiorca orientuje się, że kobieta nie może powiedzieć wprost co się dzieje i zaczyna zadawać jej pytania, na które może odpowiadać tylko "tak" lub "nie".
"- Dobrze, proszę pani, czy wszystko jest w porządku? Czy jest pani w sytuacji zagrożenia czy nie?
- Tak.
- … i nie może pani rozmawiać, ponieważ…?
- Tak, tak.
- Czy jest ktoś z panią w pokoju? Proszę powiedzieć tylko: tak lub nie.
- Tak.
- Dobrze, wydaje mi się, że mam w pani okolicy policjanta" - słyszymy obserwując kolejne pokoje w domu.
Spot trwa kilkadziesiąt sekund.
wprost.pl
"- Dobrze, proszę pani, czy wszystko jest w porządku? Czy jest pani w sytuacji zagrożenia czy nie?
- Tak.
- … i nie może pani rozmawiać, ponieważ…?
- Tak, tak.
- Czy jest ktoś z panią w pokoju? Proszę powiedzieć tylko: tak lub nie.
- Tak.
- Dobrze, wydaje mi się, że mam w pani okolicy policjanta" - słyszymy obserwując kolejne pokoje w domu.
Spot trwa kilkadziesiąt sekund.
wprost.pl