Pojedynek kandydatów w wyborczym starciu składa się z dwóch składników: osobowościowego i merytorycznego. W Polsce opanowaliśmy dobrze jedynie PR-owskie zagrania – mówi specjalista od marketingu politycznego, dr Norbert Maliszewski. Dlatego to właśnie PR-owskie sztuczki, a nie merytoryczne przygotowanie kandydatów, decydowały najczęściej o sukcesie w politycznych pojedynkach.
CHWILOWA PAMIĘĆ TUSKA
Nie znaczy to, że telewizyjne pojedynki przestają mieć znaczenie. To właśnie zwycięstwo w bezpośrednim starciu z Jarosławem Kaczyńskim zapewniło Platformie Obywatelskiej sukces wyborczy w 2007 r. – Przygotowywaliśmy Tuska tydzień do debaty. Cen uczył się tuż przed wejściem. Tusk ma świetną pamięć chwilową – mówi sztabowiec byłego premiera. To właśnie przepytanie ówczesnego premiera Jarosława Kaczyńskiego z cen podstawowych produktów spożywczych, podwyżek cen benzyny oraz wysokości pensji pielęgniarek zdecydowało o zwycięstwie Tuska.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.