Od beki do hejtu

Dodano:   /  Zmieniono: 
Internetowym hitem wakacji 2015 był parawaning. Jego mistrz Janusz to typowy Polak- -burak. Jest on także typowym tematem do beki oraz przykładem, jak sieć wpływa na tradycyjne media i zmienia nasze zachowania.

Parawaning szturmem przedostał się z internetu do głównych wydań programów informacyjnych, były okładkowe teksty w tygodnikach i artykuły w popularnych dziennikach. Pokazywano tam memy, których tworzenie jest ulubioną rozrywką internautów, sławiące aktywność zwolenników parawaningu. Fotografie parawanów ciasno upakowanych na plaży opatrywano podpisami w rodzaju „Plaża im. Obrońców Wybrzeża. Pamiętamy”, a granice kraju ogradzano parawanami („Parawaning Polski”). Sprawa okazała się na tyle poważna, że o problemie wypowiadali się prawnicy, socjolodzy i oczywiście dyżurni telewizyjni psychologowie. Jeśli ktoś potrzebuje dowodów, że to właśnie z internetu przychodzą do mediów głównego nurtu obyczaje i tematy, to w ten sposób dostał kolejny. Sieć dała głos tym, którzy go nie mieli. Efekty tego bywają różne. Czasem pozytywne, bo internauci potrafią komentować celnie i inteligentnie, piętnują też zachowania naganne, co wpływa na podwyższenie standardów. A czasem negatywne, bo to właśnie w sieci szydzi się z ludzi, od czego już tylko krok do obrażania i agresji włącznie z czymś w rodzaju internetowego linczu.

JANUSZE PARAWANINGU

Pozostało 89% tekstu

Ten i więcej artykułów możecie przeczytać Państwo korzystając z WPROST PREMIUM.

Czytelnicy korzystający z WPROST PREMIUM zyskują także dostęp do: wydań tygodnika „Wprost”, wywiadów, rankingów, magazynu weekendowego, archiwum, podsumowań dnia oraz podcastów i programów.

Wypróbuj w promocji i czytaj

Masz subskrypcję? Zaloguj się

NOWE ARTYKUŁY WPROST PREMIUM

Więcej możesz przeczytać w 38/2015 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.