W górę i w dół
Ocenia Matthew Tebeau, partner zarządzający firmy doradztwa personalnego Ray & Berndtson
`+`
Radosław Kiełbasiński, general manager banku Jyske Polska.
Uruchomił biuro Jyske Banku w Polsce, jednego z pierwszych prawdziwych graczy w sektorze personal banking, wykorzystując prawo do przenoszenia licencji bankowych na terenie całej Unii.
Jyske Bank ma interesującą strategię i mimo że konkurencja w tym sektorze rośnie, ma szansę odnieść sukces.
Prezes Kiełbasiński jest menedżerem, który potrafi pokazać konkurencji, że bycie dużym nie wystarcza w bankowości i obsłudze klienta.
`-`
Marek Józefiak, prezes TP SA.
Telekomunikacja na swoich stronach WWW informuje: `Telekomunikacja Polska zmienia się, aby stać się firmą nowoczesną, przyjazną`. To jednak zmiany powierzchowne. Punkty obsługi klienta są ładne, ale pracownicy niekompetentni. Przy zgłaszaniu wniosków za pośrednictwem niebieskiej linii można czekać w nieskończoność na odpowiedź. Klienci płacą ciągle zbyt dużo za usługi ,a w maju TP SA została ukarana przez UOKiK za stosowanie praktyk monopolistycznych wobec wobec firm wykorzystujących jej infrastrukturę.
Od redakcji:
Megawywiad z Markiem Józefiakiem w najbliższym numerze BusinessWeeka
Nominowani:
- Jean-Philippe Savoye będzie prezesem Orbisu SA;
- Ireneusz Łuszczewski został następcą Agenora Gawrzyała w Warcie SA;
- Paweł Kowalewski będzie prezesem IAA, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy;
- Piotr Myśliwiec będzie dyrektorem ds. marketingu w Xerox Polska
O nich będzie się mówiło:
Wojciech Kostrzewa
BRE Bank po dwóch chudych latach wraca do łask inwestorów i analityków. Duża w tym zasługa prezesa Kostrzewy, który w minionych kilkunastu miesiącach wyczyścił portfel inwestycyjny banku (m.in. pozbył się akcji Optimusa) i skupił się na ożywieniu podstawowej działalności - kredytowaniu przedsiębiorstw. Pierwsze efekty są już widoczne. W I kwartale bieżącego roku Grupa BRE Banku zarobiła na odsetkach 324 mln zł. Rok wcześniej było to 293 mln zł.
W ostatnich tygodniach ceny akcji banku winduje też zapowiedź wyemitowania przez spółkę 5,74 mln sztuk nowych akcji (dla dotychczasowych akcjonariuszy), co pozwoli dokapitalizować bank kwotą około 550 mln zł.
Od kilku tygodni cena papierów banku utrzymuje się w okolicy 100 zł, czyli o ponad 25 zł więcej niż minimum, które bank odnotował na początku ubiegłego roku. Zdaniem Artura Szeskiego z CDM Pekao SA, po zamknięciu nowej emisji kurs BRE Banku będzie rósł.
Wojciech Kostrzewa, 44 lata. W 1987 r. ukończył ekonomię na Uniwersytecie w Kilonii w Niemczech. W latach 1988-1991 był pracownikiem Institut fur Weltwirtschaft w Kilonii. W okresie 1989-1991 sprawował funkcję doradcy ministra finansów prof. L. Balcerowicza. W latach 1990-1995 pełnił funkcję prezesa Polskiego Banku Rozwoju SA. Od maja 1998 r. jest prezesem zarządu i dyrektorem generalnym BRE Banku SA.
Ocenia Matthew Tebeau, partner zarządzający firmy doradztwa personalnego Ray & Berndtson
`+`
Radosław Kiełbasiński, general manager banku Jyske Polska.
Uruchomił biuro Jyske Banku w Polsce, jednego z pierwszych prawdziwych graczy w sektorze personal banking, wykorzystując prawo do przenoszenia licencji bankowych na terenie całej Unii.
Jyske Bank ma interesującą strategię i mimo że konkurencja w tym sektorze rośnie, ma szansę odnieść sukces.
Prezes Kiełbasiński jest menedżerem, który potrafi pokazać konkurencji, że bycie dużym nie wystarcza w bankowości i obsłudze klienta.
`-`
Marek Józefiak, prezes TP SA.
Telekomunikacja na swoich stronach WWW informuje: `Telekomunikacja Polska zmienia się, aby stać się firmą nowoczesną, przyjazną`. To jednak zmiany powierzchowne. Punkty obsługi klienta są ładne, ale pracownicy niekompetentni. Przy zgłaszaniu wniosków za pośrednictwem niebieskiej linii można czekać w nieskończoność na odpowiedź. Klienci płacą ciągle zbyt dużo za usługi ,a w maju TP SA została ukarana przez UOKiK za stosowanie praktyk monopolistycznych wobec wobec firm wykorzystujących jej infrastrukturę.
Od redakcji:
Megawywiad z Markiem Józefiakiem w najbliższym numerze BusinessWeeka
Nominowani:
- Jean-Philippe Savoye będzie prezesem Orbisu SA;
- Ireneusz Łuszczewski został następcą Agenora Gawrzyała w Warcie SA;
- Paweł Kowalewski będzie prezesem IAA, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy;
- Piotr Myśliwiec będzie dyrektorem ds. marketingu w Xerox Polska
O nich będzie się mówiło:
Wojciech Kostrzewa
BRE Bank po dwóch chudych latach wraca do łask inwestorów i analityków. Duża w tym zasługa prezesa Kostrzewy, który w minionych kilkunastu miesiącach wyczyścił portfel inwestycyjny banku (m.in. pozbył się akcji Optimusa) i skupił się na ożywieniu podstawowej działalności - kredytowaniu przedsiębiorstw. Pierwsze efekty są już widoczne. W I kwartale bieżącego roku Grupa BRE Banku zarobiła na odsetkach 324 mln zł. Rok wcześniej było to 293 mln zł.
W ostatnich tygodniach ceny akcji banku winduje też zapowiedź wyemitowania przez spółkę 5,74 mln sztuk nowych akcji (dla dotychczasowych akcjonariuszy), co pozwoli dokapitalizować bank kwotą około 550 mln zł.
Od kilku tygodni cena papierów banku utrzymuje się w okolicy 100 zł, czyli o ponad 25 zł więcej niż minimum, które bank odnotował na początku ubiegłego roku. Zdaniem Artura Szeskiego z CDM Pekao SA, po zamknięciu nowej emisji kurs BRE Banku będzie rósł.
Wojciech Kostrzewa, 44 lata. W 1987 r. ukończył ekonomię na Uniwersytecie w Kilonii w Niemczech. W latach 1988-1991 był pracownikiem Institut fur Weltwirtschaft w Kilonii. W okresie 1989-1991 sprawował funkcję doradcy ministra finansów prof. L. Balcerowicza. W latach 1990-1995 pełnił funkcję prezesa Polskiego Banku Rozwoju SA. Od maja 1998 r. jest prezesem zarządu i dyrektorem generalnym BRE Banku SA.