Wódeczka przy muzyce

Wódeczka przy muzyce

Dodano:   /  Zmieniono: 
Marka Chopin
Laureatem Konkursu Chopinowskiego został Polak Rafał Blechacz. Jednak promocję muzyki Chopina w dużej mierze zawdzięczamy Januszowi Olejniczakowi, który odebrał właśnie złotą płytę za sprzedaż w Polsce nagrań z muzyką do filmu Romana Polańskiego Pianista. Na świecie sprzedano dotychczas 275 tys. egzemplarzy płyty. "To niezwykle rzadki sukces" - uważa Anna Laskowska z Sony BMG. Okazuje się, że największa sprzedaż z nagraniami muzyki Fryderyka Chopina związana jest właśnie z muzyką filmową. Obok Pianisty Polańskiego złotą płytą nagrodzona została także muzyka do filmu Chopin. Pragnienie miłości. W ciągu ostatnich pięciu lat Sony BMG sprzedało w kraju ok. 45 tys. płyt z muzyką polskiego kompozytora.
Jednak marka Chopin, choć zdobi wiele różnych produktów, w tym jeden ze stołecznych hoteli, lotnisko na Okęciu czy wódkę, zdaje się cieszyć ograniczoną popularnością. Produkt Polmosu Siedlce - wódka Chopin - ani razu nie zmieścił się w rankingu marek opracowywanym przez firmę Ernst & Young.
Jak wynika z tegorocznego rankingu, wartość marki Wódka Chopin jest niższa niż najniżej sklasyfikowana marka - nie osiąga zatem wielkości 11,3 mln zł.