PŁYTA
Czasy i mody się zmieniają, ale irlandzka piosenkarka Enya zdaje się tego nie dostrzegać. Jej nowy album "A Day Without Rain" utrzymany jest w dobrze znanej jej fanom konwencji popu o celtyckiej orientacji. Jak zwykle jedni będą uważać tę muzykę za niebiańską, inni - za smętny New Age, ale delikatna piosenka "Only Time" może się stać przebojem zbliżających się świąt.
Roman Rogowiecki
Czasy i mody się zmieniają, ale irlandzka piosenkarka Enya zdaje się tego nie dostrzegać. Jej nowy album "A Day Without Rain" utrzymany jest w dobrze znanej jej fanom konwencji popu o celtyckiej orientacji. Jak zwykle jedni będą uważać tę muzykę za niebiańską, inni - za smętny New Age, ale delikatna piosenka "Only Time" może się stać przebojem zbliżających się świąt.
Roman Rogowiecki
PŁYTA
Czasy i mody się zmieniają, ale irlandzka piosenkarka Enya zdaje się tego nie dostrzegać. Jej nowy album "A Day Without Rain" utrzymany jest w dobrze znanej jej fanom konwencji popu o celtyckiej orientacji. Jak zwykle jedni będą uważać tę muzykę za niebiańską, inni - za smętny New Age, ale delikatna piosenka "Only Time" może się stać przebojem zbliżających się świąt.
Roman Rogowiecki
Wydarzenie - ŚWIAT
Madonna zawsze była mistrzynią manipulowania mediami. Zdolności do autoreklamy wykorzystała maksymalnie 28 listopada w londyńskiej sali Brixton Academy. Liczne role filmowe i narodziny dwójki dzieci sprawiły, że solistka nie koncertowała od siedmiu lat. Nic więc dziwnego, że jej londyński występ wzbudził wielkie zainteresowanie. Cała światowa branża muzyczna wzięła sobie za punkt honoru pojawienie się w Brix-ton Academy. Tym samym zaproszenia nie mogły trafić do rąk zwykłych śmiertelników, z wyjątkiem garstki szczęśliwych zwycięzców konkursów ogłoszonych w całej Europie. U koników najtańsze bilety kosztowały 500 funtów, a brytyjska prasa nazwała zaproszenie na występ Madonny "najbardziej pożądanym biletem stulecia". Wśród gwiazd sceny i ekranu, które pojawiły się, by zobaczyć Madonnę na żywo, byli m.in. Mick Jagger z The Rolling Stones, Mel C ze Spice Girls, Noel Gallagher z Oasis, Kylie Minogue, Alan Rickman i Ewan McGregor. Wśród gości nie zabrakło także Guya Ritchiego, angielskiego reżysera i narzeczonego Madonny. Publiczność zebrana w Brixton Academy zobaczyła Madonnę równo o godzinie 22 - najpierw na scenę opadła ogromna brytyjska flaga, a zaraz potem w kiczowatej scenerii przypominającej Dziki Zachód pojawiła się Madonna kowbojka w kapeluszu i czarnej bluzce bez ramion od Dolce & Gabbana (projektantów scenografii za milion funtów), z wypisanymi na srebrno imionami swoich dzieci - "Rocco" z przodu i "Lola" z tyłu. Pod koniec utworu "Impressive Instant" piosenkarka rzuciła się nagle w tłum i w zaplanowanym geście została przeniesiona na rękach na drugą scenę. Madonna śpiewała piosenki z nowego albumu "Music", który tylko w Polsce kupiło już ponad 110 tys. osób. Show toczyło się wartko. Przed ostatnim przebojem "Don’t Tell Me" artystka przedstawiła swojego nowego muzycznego współpracownika - francuskiego kompozytora i gitarzystę Mirwaisa. W finale podczas tytułowej piosenki z płyty "Music" z sufitu spadł złoty deszcz. Sponsorująca koncert firma Microsoft wydała 30 mln funtów na jego promocję. Drogą internetową obejrzało go ponad 9 mln fanów.
Roman Rogowiecki
Wydarzenie - POLSKA
Kioskarz to mistrz sztuki handlowania" - stwierdzają promotorzy konkursu Kioskarz Roku, Partner Roku 2000, organizowanego przez Ruch SA. W czwartej jego edycji pierwsze nagrody przypadły Marii Pabian z Brzeszcza oraz Agacie Szymańskiej z Torunia. Tytuł Partnera Roku, czyli najlepszego kontrahenta współpracującego z Ruchem, przyznano Halinie Cieślak z Helu. Pod uwagę brano pomysłowość sprzedawców i oryginalność ekspozycji. Wśród sponsorów konkursu znalazła się Agencja Wydawniczo-Reklamowa "Wprost", fundator nagród o łącznej wartości 15 tys. zł.
Czasy i mody się zmieniają, ale irlandzka piosenkarka Enya zdaje się tego nie dostrzegać. Jej nowy album "A Day Without Rain" utrzymany jest w dobrze znanej jej fanom konwencji popu o celtyckiej orientacji. Jak zwykle jedni będą uważać tę muzykę za niebiańską, inni - za smętny New Age, ale delikatna piosenka "Only Time" może się stać przebojem zbliżających się świąt.
Roman Rogowiecki
Wydarzenie - ŚWIAT
Madonna zawsze była mistrzynią manipulowania mediami. Zdolności do autoreklamy wykorzystała maksymalnie 28 listopada w londyńskiej sali Brixton Academy. Liczne role filmowe i narodziny dwójki dzieci sprawiły, że solistka nie koncertowała od siedmiu lat. Nic więc dziwnego, że jej londyński występ wzbudził wielkie zainteresowanie. Cała światowa branża muzyczna wzięła sobie za punkt honoru pojawienie się w Brix-ton Academy. Tym samym zaproszenia nie mogły trafić do rąk zwykłych śmiertelników, z wyjątkiem garstki szczęśliwych zwycięzców konkursów ogłoszonych w całej Europie. U koników najtańsze bilety kosztowały 500 funtów, a brytyjska prasa nazwała zaproszenie na występ Madonny "najbardziej pożądanym biletem stulecia". Wśród gwiazd sceny i ekranu, które pojawiły się, by zobaczyć Madonnę na żywo, byli m.in. Mick Jagger z The Rolling Stones, Mel C ze Spice Girls, Noel Gallagher z Oasis, Kylie Minogue, Alan Rickman i Ewan McGregor. Wśród gości nie zabrakło także Guya Ritchiego, angielskiego reżysera i narzeczonego Madonny. Publiczność zebrana w Brixton Academy zobaczyła Madonnę równo o godzinie 22 - najpierw na scenę opadła ogromna brytyjska flaga, a zaraz potem w kiczowatej scenerii przypominającej Dziki Zachód pojawiła się Madonna kowbojka w kapeluszu i czarnej bluzce bez ramion od Dolce & Gabbana (projektantów scenografii za milion funtów), z wypisanymi na srebrno imionami swoich dzieci - "Rocco" z przodu i "Lola" z tyłu. Pod koniec utworu "Impressive Instant" piosenkarka rzuciła się nagle w tłum i w zaplanowanym geście została przeniesiona na rękach na drugą scenę. Madonna śpiewała piosenki z nowego albumu "Music", który tylko w Polsce kupiło już ponad 110 tys. osób. Show toczyło się wartko. Przed ostatnim przebojem "Don’t Tell Me" artystka przedstawiła swojego nowego muzycznego współpracownika - francuskiego kompozytora i gitarzystę Mirwaisa. W finale podczas tytułowej piosenki z płyty "Music" z sufitu spadł złoty deszcz. Sponsorująca koncert firma Microsoft wydała 30 mln funtów na jego promocję. Drogą internetową obejrzało go ponad 9 mln fanów.
Roman Rogowiecki
Wydarzenie - POLSKA
Kioskarz to mistrz sztuki handlowania" - stwierdzają promotorzy konkursu Kioskarz Roku, Partner Roku 2000, organizowanego przez Ruch SA. W czwartej jego edycji pierwsze nagrody przypadły Marii Pabian z Brzeszcza oraz Agacie Szymańskiej z Torunia. Tytuł Partnera Roku, czyli najlepszego kontrahenta współpracującego z Ruchem, przyznano Halinie Cieślak z Helu. Pod uwagę brano pomysłowość sprzedawców i oryginalność ekspozycji. Wśród sponsorów konkursu znalazła się Agencja Wydawniczo-Reklamowa "Wprost", fundator nagród o łącznej wartości 15 tys. zł.
Więcej możesz przeczytać w 50/2000 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.