MON wybrało samolot dla VIP-ów. "Francuski oferent nie spełnił wymogów"
Przed konferencją wiceministra Bartosza Kownackiego, szef MON Antoni Macierewicz przekazał, że przetarg na małe samoloty do przewozu osób na najwyższych stanowiskach w państwie został zakończony. Jak zapowiadał Macierewicz, od 2017 roku będzie można latać tymi samolotami. Nie ujawnił jednak, który z oferentów wygrał przetarg.
Na konferencji w Sejmie Bartosz Kownacki powiedział, że z dwóch oferentów, tylko jeden spełniał wymogi postępowania ws. małych samolotów. – Zgłosiło się dwóch oferentów, przy czym jeden z nich nie spełniał wymogów formalnych – to był francuski oferent. Drugi wszystkie wymogi formalne spełnia. To jest samolot Gulfstream G-550, produkowany przez General Dynamics – poinformował Kownacki.
Drugim oferentem był Dassault Aviation z Francji, który zaproponował 16-miejscowe samoloty Falcon 7X.
Drugi przetarg na samoloty dla VIP-ów
17 października Inspektorat Uzbrojenia Ministerstwa Obrony Narodowej poinformował także o tym, że wpłynęły cztery wnioski dopuszczenie do udziału w postępowaniu na dostawę "średnich" samolotów do przewozu VIP-ów. Jak informuje Inspektorat Uzbrojenia, wnioski złożyli:
- wspólnie: Glomex MS s.r.o. (Republika Czeska) z Lufthansa Technik AG (RFN)
- Boeing (USA)
- Megmar Logistics & Consulting Sp. z o.o. (Polska)
-
wspólnie: Aerospace International Group s.r.o (Republika Słowacka) z „ASSA-POLAND” Zdzisław Kondrat (Polska)