Powstaną klasy o profilu "call center"? Ministerstwo poparło kontrowersyjny projekt

Dodano:
Call center Źródło: Fotolia / Kzenon
Ministerstwo Rozwoju pozytywnie zaopiniowało pomysł utworzenia w szkołach klas o profilu call center. Przeciwnicy projektu podnoszą, że tego typu kierunek nie ma nic wspólnego z rozwojem.

Za kontrowersyjnym pomysłem stoi Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Kontrowersyjnym, ponieważ udzielanie telefonicznych porad i praca akwizytora na odległość rzadko kiedy wiąże się z potrzebą posiadania szczególnie wysokich kwalifikacji. Tego typu powszechne przekonanie nie przeszkadza jednak dyrektorowi stowarzyszenia Marcinowi Sosnowskiemu w skutecznym lobbowaniu na rzecz utworzenia klas nowego typu. Ostatnio do jego obozu dołączył resort kierowany przez wicepremiera Mateusza Morawieckiego. Ministerstwo Rozwoju pozytywnie zaopiniowało projekt SMB.

Teraz kolej na Ministerstwo Edukacji Narodowej, które także interesuje się planami stowarzyszenia. To tam zapadnie ostateczna decyzja co do ewentualnego zakwalifikowania zawodu telemarketera do specjalności szkolnictwa zawodowego. Według projektu Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, klasy o profilu call center miałyby być tworzone w szkołach zawodowych.

– Pomysł wynika przede wszystkim z tego, że na rynku istnieje zapotrzebowanie na pracowników tego zawodu. Wiemy, że kompetencje potrzebne do pracy w call center są dość rozbudowane – wyjaśniał w kwietniu tego roku w radiowej Jedynce Marcin Sosnowski. – Przede wszystkim mówimy o komunikacji, jest to zarówno komunikacja osobista, czyli sposób wysławiania się, przekazywania niektórych treści, prezentowania i oferty, i rozwiązań jakiś problemów, jak i komunikacja interpersonalna, czyli identyfikowanie potrzeb, typu rozmówcy, dostosowywanie się do tego, jak rozmówca prowadzi rozmowę, w dalszej kolejności negocjowanie, praca z trudnym klientem. To jest szereg trudnych umiejętności – tłumaczył.

Źródło: WP.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...