Polacy walczą z ZDF. Billboard przypominający o niemieckich obozach stanął przed siedzibą telewizji

Dodano:
Billboard przed siedzibą ZDF Źródło: Facebook / @FundacjaTradycji
Mobilny, podświetlany billboard z napisem „Death Camps Were Nazi German” zatrzymał się w czwartek 2 lutego przed siedzibą telewizji ZDF w Moguncji.

Polska Fundacja Tradycji Miast i Wsi może poszczycić się kolejnym sukcesem. Rozpropagowana przez polskich internautów akcja przypominająca Niemcom, że nazistowskie obozy zagłady nigdy nie były „polskie” nabrała nowego wymiaru. Samochód z przyczepionym podświetlanym banerem informującym o nazistowskich obozach zaparkował przed siedzibą ZDF w Moguncji w Niemczech. Na plakacie widnieje charakterystyczna hitlerowska grzywka oraz wąsik, nałożone na bryłę obozu koncentracyjnego w Auschwitz. Auto podróżuje po całej Europie. Ruchomy billboard odwiedzi m.in. Wiesbaden, Mainz, Bonn, Brukselę, Londyn i Cambridge.

Akcja ma na celu przypominanie i uświadamianie, że pomimo zlokalizowania obozów koncentracyjnych w Polsce, wprowadzającym w błąd jest mówienie w mediach o „polskich obozach zagłady”. Na plakacie widnieje napis: „Obozy śmierci były niemieckie (nazistowskie)”. Jest także wezwanie: „ZDF przeproś!”. – Chcemy, aby ZDF uderzyło się w pierś i przyznało do błędu, bo co prawda zamieszczono przeprosiny, ale nie w taki sposób, jak było w wyroku – tłumaczył napis na plakacie Dawid Hallman z Fundacji Tradycji Miast i Wsi.

Akcja #GermanDeathCamps

Gdy niemiecka stacja ZDF przegrała z byłym więźniem Auschwitz proces za użycie sformułowania „polskie obozy śmierci”, a następnie usiłowała obejść wyrok sądu, to właśnie internauci wzięli sprawy w swoje ręce. Lekcja historii została udzielona tym razem w sieci. Fora i portale społecznościowe zalały hashtagi #GermanDeathCamps #GermanNotNazi #GermanNotPolish.

Twórcy profilu „Żelazna Logika” (blisko 140 tys. polubień na Facebooku) zainicjowali akcję informacyjną, której celem jest przypomnienie ZDF, na którym narodzie spoczywa odpowiedzialność za zbudowanie obozów zagłady. Profil telewizji na Facebooku został zalany falą wpisów opatrzonych hashtagiem #GermanDeathCamps, który z czasem stał się popularny też w innych mediach społecznościowych oraz m.in.w serwisie Wykop.pl.

Źródło: TVP Info
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...