Coca-Cola wypuszcza nową wersję napoju. Bez kalorii i koloru
Jakiś czas temu nowy prezes Coca-Coli zapowiedział, że w ciągu najbliższych miesięcy firma będzie się chciała skoncentrować na wprowadzeniu zmian w swoich flagowych produktach m.in. poprzez redukcję ilości cukru oraz kalorii. – Prace nad recepturami naszych napojów zmierzające do obniżenia ich kaloryczności to tylko jedno z działań, jakie podejmujemy, aby pomóc konsumentom kontrolować ilość cukru spożywanego w ich codziennej diecie. Wprowadzamy także na rynek mniejsze opakowania, aby pomóc konsumentom kontrolować ilość spożywanych kalorii poprzez mniejsze porcje – mówiła Lana Popović, dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services. Zmiany zostały niejako wymuszone przez rynek. Mimo tego, że Coca-Cola pozostaje liderem rynku napojów gazowanych, jej sprzedaż w ciągu ostatnich lat spadła.
Nowa wersja Coli
W ramach nowej strategii na rynku pojawi się zupełnie nowa wersja popularnego napoju. Coca-cola clear będzie pozbawiona charakterystycznego brązowego koloru. To efekt wykreślenia z przepisu składników karmelowych, które są odpowiedzialne za nadanie ciemnobrązowej barwy. Przedstawiciele firmy zapowiadają, że nowa Coca-cola będzie miała zero kalorii i wyraźny smak cytryny. Powstał on na podstawie wyników testów podczas których próbowano ponad 50 różnych mieszanek smakowych.
Produkt trafi na razie tylko na rynek japoński. W sprzedaży będzie od 11 czerwca.